Gå til innhold

Hva har jeg rett til? (elkjøp, microsoft office)


Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

For 1 mnd siden kjøpte jeg ny pc. Acer Aspire V3. Samtidig kjøpte jeg microsoft office pakke. Etter bare to uker fikk jeg feilmelding om at hardisken var skadet, og måtte byttes eller repareres. Jeg leverte pcen inn til elkjøp, og samtidig spurte jeg om jeg måtte kjøpe ny officepakke. Og da sa han at jeg måtte det..

 

Har elkjøp lov til det? De tjener penger på å selge dårlig maskinvare sånn at samme person må kjøpe samme programvaren flere ganger..

 

Bør jeg stå på mitt, eller tar jeg feil?

Endret av larsern14
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis du ikke har nøkkelkoden i verken fysisk form eller liggende på nettet, så må du dessverre kjøpe ny pakke. Dette er grunnen til at en alltid må ta vare på nøkkelkoden til kjøpt programvare.

Skrevet

Det er mulig du har kjøpt en OEM lisens av Office. Men slik jeg ser det følger dette PCen og selv om du bytter harddisk skal du kunne installere den på nytt (så lenge du har lisensnøkkel som Spitfire396 sier).

 

Disadvantages: This software is licensed to the PC, not the user. This means when the PC dies, (and you don't have the PC repaired to working condition), the Software DIES with the PC. It cannot be transferred to a new PC which you may purchase later. It can only be installed on the original PC.

http://www.pcnsdfw.com/retail-vs-oem-office.html

Skrevet

Office-pakkene vi selger til 899,- er ikke OEM-lisenser, og kan fint overføres.

 

Så fremt kunden ikke har vært uheldig og kastet esken der lisensen står. Da må han selvfølgelig kjøpe ny.

Gjest Slettet-CkrM7QVpfE
Skrevet (endret)

Hvis du har kastet lisenskoden din er det nok ikke noe annet å gjøre enn å kjøpe ny. Elkjøp kan ikke stå ansvarlig for at en kunde gjør en dum ting. Om du ikke har kastet koden så kan du fint installere programmet når pcen kommer tilbake reparert.

 

Du opplyser ikke om hvorfor du må kjøpe ny pakke, så jeg antar at du da har kastet emballasjen til den gamle. Det burde du opplyse om i denne tråden da det er relevant i denne saken.

Endret av Kron
Gjest Slettet-CkrM7QVpfE
Skrevet (endret)

hvorfor ikke bruke openOffice?? -den koster jo 0,- kr.

 

For min del er dette argumentet spikeren i kista for Openoffice:

Grammar checking. Microsoft Word has a built-in grammar-checking tool. The Open Office community has provided a few add-ons that you could install to provide grammar checking, but they’re generally considered to be less robust than Word’s default options.

 

Jeg har behov for grammar-check i både norsk og engelsk og det gjøres best av Microsoft Word.

Endret av Kron

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...