Gå til innhold

Xperia p eller Xperia Arco S?


Redshift

Anbefalte innlegg

Hei,

Bruker nå en HTC Desire som jeg har hatt i 2 og et halvt år snart. :p Den fungerer fortsatt bra, men er en del småfeil som har dukket opp, og som forekommer oftere og oftere. Vil derfor bytte telefon i løpet av denne høsten tror jeg. :)

 

Har sett en del på forskjellige telefoner den siste tiden, og selv om jeg er teknisk, og har god forståelse på hva som skiller en god telefon fra en dårlig telefon, føler jeg at det er forferdelig vanskelig å velge en telefon.. :hm: Er så mange bra telefoner... :p

 

Som overskriften sier har jeg sett meg ut Xperia p, og Xperia Arco S. Prisen som skiller dem er vel om lag 1500 kroner om jeg ikke tar feil, men det er ikke avgjørende. Har lest en rekke anmeldelser av telefonene, og føler meg ikke klok nok til å velge en favoritt... Håper dere kan komme med deres meninger og anbefalinger. :) :) :)

 

Det avgjørende spørsmålet nå til dags er jo; "hva bruker man telefonen til"..

Jeg er ikke den mest krevende brukeren, spiller ikke mye, og ikke krevende spill. Likevel er det ikke noe jeg hater mer enn at det jeg bruker ikke klarer "oppgaven", så ser jo etter noe som klarer seg greit gjennom de fleste oppgaver man kan kaste på en moderne telefon. :) Vil gjerne at telefonen skal vare i noen år, med tanke på at den ikke øyeblikkelig blir utkonkurert hardwaremessig.

 

Jeg kommer nok til å bruke telefonen til noe musikk og film, men ikke i stor grad.

 

Bruker telefonen MYE til internett.

 

Et godt kamera er ikke nødvendig, men takker ikke nei! ;)

 

Skal også legge til at jeg har sett litt på Nokia Lumia 900, fordi jeg synes windows operativsystemet virker veldig greit, men er usikker med tanke på "app"-markedet, så føler at android er safe. :)

 

--

Legger også til hva jeg ser på som fordeler ulemper med xperia p og arco s.

 

Xperia P:

 

+ god skjerm (bra farger)

+ god til musikk

+ ordentlige menytaster. (ikke inkludert på touchskjerm)

- ikke minnekort (13 eller 14 GB i system tror jeg)

 

Arco S:

+ vantett, "støvtett" (ikke nødvendig)

+ god skjerm (bedre oppløsning, men dårligere farge)

+ minnekort

-tykk?

-touch menytaster

--

 

Dette er det jeg kommer på i farten. :)

Håper noen kan komme med råd, og gjerne meninger om telefonene. Gjerne om dere har de selv!

 

Er åpen for andre telefoner også, men når vi snakker om android er det nok disse jeg sikler mest på.. :wee:

 

Mvh

Predator

Endret av IT_Predator
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skal du kjøpe telefonen gjennom abonnement eller kontant?

 

Skal du kjøpe kontant så er det beste alternativet jeg kan anbefale å se på prisklassen over hvor mye dy vil betalte kontant for så å velge telefonen.

 

Skal du kjøpe gjennom abonnement så vil jeg nesten anbefale HTC One X eller Samsung Galaxy S3 foran Acro S siden det ikke var nødvendig med en vanntett telefon. Disse ligger ganske likt i pris gjennom abonnement.

 

Av Xperia telefonene så ville jeg heller valgt Xperia S foran P. Litt høyere pris, men ca halvparten av Acro S, S3, One X gjennom abonnement.

 

Så alt i alt, skal du bruke litt penger så sats på S3. Sitter selv med One X og er storfornøyd med denne, men ser jeg skulle ventet litt til S3 ble sluppet da den har ting og tang som One X ikke har. :)

Lenke til kommentar

Takk for svar, One x tror jeg ikke at jeg vil ha, rett og slett fordi jeg vil prøve noe annet enn HTC. :)

Liker designet til Sony, og har alltid vært en trofast sony ericson bruker, selv om jeg vet at det ikke lenger kan sammenliknes... ;)

 

Skal se litt på Samsung sine, men hva tenker dere om Lumia 920? Den blir nok dyr, men tenker på den som en mulighet:)

 

Btw, er nok snakk om med abonnement! :)

Endret av IT_Predator
Lenke til kommentar

Hei,

 

Prislappen er avgjørende for hva du velger selvfølgelig. Men av Sony sine alternativer ville jeg gått for Acro S. Svært god terminal og i tillegg sprut og støvsikker (ikke undervurder dette). Ellers nevnes det bare toppmodeller her og de er alle gode valg, så ingen av de blir feil.

 

Jeg tok bort "filmen" som sitter på skjermen til Sony og da blir den svært god. Men det må du velge selv om du vil gjøre, og den sitter svært godt :)

 

Ser forøvrig at du bruker mye internett, og da er det verdt å nevne LTE på Lumia 920 dersom du bor i en av de 4 største byene.

Endret av Terminal
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Jeg er kjempeglad i Xperia Pen min, men jeg har dessverre klart å knuse skjermen. Så nå er det store spørsmålet ny P eller Arco S, og dette valget viste seg å være vanskelig. Jeg lurer særlig på batterilevetiden med musikk, som sony selv oppgir til 23 timer på Arco S og 80 på P.

 

Noen som har erfaringer der? Jeg spør her, jeg, siden jeg ser at det er av relevans for trådstarter også! For lenge siden ;)

Endret av lingping
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...