Gå til innhold

forslag til stillegående maskin


Anbefalte innlegg

Trenger en ny maskin som skal brukes fortrinnsvis som server med plass til mye disker. Den skal være fil/print server, muligens spillserver og spillmaskin nr.2 (til kompiser på lan-besøk..) Jeg har fra før av cd/dvd, grafikkkort, ram, disk. Vil gjerne ha en så stille som mulig pc med mest mulig ytelse (og litt stil da.. ;-)) for under 4000. Har funnet disse komponentene:

 

Kabinett: Lian Li PC6100BUSB - 1295,00 (microplex)

Strømforsyning: Fortron/Source 350W - 645,00 (microplex)

Hovedkort: Abit KD7-G - 760,00 (komplett)

CPU: AMD Athlon XP2600 333MHz - 1000,00 (komplett)

kjøler: Taisol (heatpipe) CMK702151A - 295,00 (microplex)

 

totalt: 3995

 

Noen som har noen bedre forslag? Spesielt usikker på strømforsyning/kjøler.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har tips. CPU-kjøler. Legg ved en slik justerbar motstand til 40 kr. Den er grei å ha. Du trenger ingen dyr strømforsyning, det er vaste of money etter mitt skjønn. Er du ute etter en støysvak strømforsyning, kjøper du en billig PSU på 400-500 W, og modder den litt. Koble fra viften(e) og sett på en (helst justerbar) motstand, eller en liten sak på 5 til 20 ohm. Eventuelt kan du parallellkoble viftene. Det beste hadde vært å koble strømforsyningsviftene på et motstandbrett ala Rheobus, men den koster endel.

Lenke til kommentar
kjølern holder og strømforsyninga er super, men jeg skjønner ikke hva du skal ha med lian li kabinett til server? like greit å kjøpe dette da? plass til mange disker og har fått mye skryt her på forumet.PS: når du sier server, så tenker jeg en boks som står i et skap 24/7 :)

 

Joda, i og for seg enig, men tenkte egentlig å kunne bruke kassa til ny maskin en eller annen gang. + at den ikke skal stå i et skap. Har ikke plass, så den må stå framme.. Har lyst på et pent kabinett, og det der er ikke pent. :o

Lenke til kommentar
Jeg har tips. CPU-kjøler. Legg ved en slik justerbar motstand til 40 kr. Den er grei å ha. Du trenger ingen dyr strømforsyning, det er vaste of money etter mitt skjønn. Er du ute etter en støysvak strømforsyning, kjøper du en billig PSU på 400-500 W, og modder den litt. Koble fra viften(e) og sett på en (helst justerbar) motstand, eller en liten sak på 5 til 20 ohm. Eventuelt kan du parallellkoble viftene. Det beste hadde vært å koble strømforsyningsviftene på et motstandbrett ala Rheobus, men den koster endel.

 

Hmm. Er ikke sikker på om jeg stoler på meg selv nok til å modde strømforsyninger. Men takk for tipset!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...