Gå til innhold

[Løst] Trådløs lyd - Kjør diskusjon!


JoRK

Anbefalte innlegg

Hei

 

Som en musikkentusiast, så har jeg en del anlegg til de forskjellige rom i huset. Hjemmekino i tv-stua, musikkrommet osv.

Disse er jeg fornøyde med, men problemet er at jeg vurdere trådløs lyd, helst i hele huset, slik at jeg kan styre dette på avstand, ikke nødvendigvis fra en konsoll (foretrukket med bare en), men i alle fall kan bruke spotify f.eks uten å måtte ofre en pc/mobil til å ligge i nærheten mens den spiller musikk via AUX.

 

Jeg lurer da på, om det er mulig først og fremst. Deretter om det blir dyrt? Vil helst ikke bruke så mye penger, men kan strekke ut noen tusenlapper om nødvendig. Må jeg ha nye recievere eller klarer jeg meg med et system fra f.eks ebay.com?

 

På forhånd takk

Vet dette ble litt diffust, men håper det finnes en entusiast eller "expert" som kan gi meg svar. Kjør diskusjon!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sitat fra produktbeskrivelsen på komplett:

 

På markedet i dag finnes det en rekke kabler og ledninger til bruk på høyttalere. Ulempen med disse er at man ikke kan plassere seg lenger unna høyttalerne enn det ledningene rekker, og at de ligger på kryss og tvers overrommet og lager rot. Med Friis produkt får du derimot en følelse av frihet, ved at man kan bevege seg fritt uten de begrensninger ledninger gir. Frii leverer i tillegg et produkt som er visuelt pent, og som bidrar til å minske rot i hjemmet. Lydkvaliteten er fullt på høyde med den du får gjennom en vanlig lydkabel, og produktet er lett brukervennlig.
Lenke til kommentar

Hvis det står i produktinformasjonen, da må det være sant..

 

Stryk sarkasmen, uansett så tviler jeg virkelig på det utsagnet der. Én ting er blåtann-protokollens svakheter, men en annen vesentlig ting er at den også vil fungere som en DA-konverter (og forsåvidt AD-konverter om du bruker aux-inn). Den kan umulig holde mål.

 

Jeg ville vurdert et Sonos-system hvor du bruker ekstern DAC der du virkelig skal ha god lyd, eller SB Touch (litt risky siden Logitech har kansellert produktserien, jeg har Touch selv, koblet digitalt opp mot anlegget. Låter knall). Det blir det letteste slik jeg ser det, om du vil ivareta en viss lydkvalitet.

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...