Gå til innhold

Har lyst på blackberry.


Schjellin

Anbefalte innlegg

Heisann!

 

Jeg har nå muligheten til å få en blackberry bold 9900 til redusert pris. Men er det noen som anbefaler den? Har idag en iphone 4 som jeg er veldig fornøyd med, men litt lei av. Jeg bruker ikke mye apps osv. Ringer, sender sms, surfer osv. Den andre muligheten er å vente på Iphone 5. Hva anbefaler dere?

Endret av Schjellin
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Nei, BlackBerry er et døende merke. Skulle ikke forundret meg om de forsvinner i løpet av neste år. Gå heller for noe der du er sikker på at du mottar service for fremtiden. Og det er ikke vanskelig å finne telefoner som er billig hvor du kan lett ringer, sender sms, surfer osv...

Endret av doffen45
Lenke til kommentar

Jeg har gått over fra en samsung s3 til Blackberry bold 9900 da jeg fikk den veldig billig.. Det er en nydelig telefon å ringe sende sms med.. Batteriet er ok.. En ting du burde merke deg er at det IKKE!!!!!! går ann å bruke wifi uten å ha et netcom abo. med blackberry abo.

Jeg får bruke 3g ettersom det er en feil ...(Fikk beskjed av trigcom.. )

 

Nå er det slik at for meg er samtale kavlitet og deking. og sms skriving det viktigste + degsin.. Der leverer den fult ut...

Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...

Litt gammel tråd, men...

Jeg har alltid hatt lyst til å teste Blackberry, og nå skal jeg straks kjøpe meg ny tlf, så da dukker Blackberry opp igjen som noe jeg kunne tenke meg å prøve.

Jeg er klar over at de ikke er noen multimediamonstre, men nå er jeg heller på utkikk etter noe med batteritid og holdbarhet fremfor enorme skjermer og høy ytelse på spill etc.

Det eneste jeg lurer på er om det er greit å leve uten BIS med en Blackberry i Norge?

Har lest masse om dette på amerianske forum, men ikke så lett å finne ut noe når det gjelder dette her til lands.

Hva mister man av funksjonalitet? Så vidt jeg forstår er det dataforbindelse utenfor WiFi-områder, samt email-push som forsvinner. Men er det noe mer? Har noen av dere hatt en BB og kan fortelle meg litt om dette? Takk for alle innspill!

Lenke til kommentar

Litt gammel tråd, men...

Jeg har alltid hatt lyst til å teste Blackberry, og nå skal jeg straks kjøpe meg ny tlf, så da dukker Blackberry opp igjen som noe jeg kunne tenke meg å prøve.

Jeg er klar over at de ikke er noen multimediamonstre, men nå er jeg heller på utkikk etter noe med batteritid og holdbarhet fremfor enorme skjermer og høy ytelse på spill etc.

Det eneste jeg lurer på er om det er greit å leve uten BIS med en Blackberry i Norge?

Har lest masse om dette på amerianske forum, men ikke så lett å finne ut noe når det gjelder dette her til lands.

Hva mister man av funksjonalitet? Så vidt jeg forstår er det dataforbindelse utenfor WiFi-områder, samt email-push som forsvinner. Men er det noe mer? Har noen av dere hatt en BB og kan fortelle meg litt om dette? Takk for alle innspill!

 

Jeg syntes begge de to kommende telefonene fra BlackBerry virker spennende. De er ekstremt stabile, sikre og raske grunnet mye minne og videreutvikling av linux-systemet QNX som BB10. Borte er også at du må benytte deg av særegne abonnement for å ta i bruk alt av funksjonalitet. Om du ikke jobber for en bedrift som ønsker å benytte BlackBerry sine løsninger i jobbsammenheng, er disse særegenhetene null vits for deg som privat bruker.

 

Siden du kan laste inn Android-app'er i systemet (snart også Jelly Bean), blir plattformen veldig god. Telefonen blir også godt likt. Idag ble telefonen kåret av brukerne til den aller beste på Phonedog.com. Jeg ser derfor ikke den store kritikken mot telefonen.

 

Det finnes geniale løsninger for deg som trenger mer batterilevetid :

 

http://shop.crackber.../8A83A13566.htm

 

For under 300 kr får du både ekstra batteri og en lader som også lader selve telefonen samtidig. Trolig er batteritiden bedre i BlackBerry Q10, altså den med fysisk tastatur, grunnet mindre skjerm og større batterikapasitet.

Endret av quigonjr
Lenke til kommentar

Jeg hadde BlackBerry i flere år frem til jeg byttet til Samsung SG3 da den kom. Hovedgrunnen til at jeg byttet var at jeg ønsket meg litt apps og mer nettfunksjonalitet (ikke bare epost, ringe, sms - ikke like moro å bruke nettleser på BB). I tillegg hadde jeg en "spesiell deal" som gjorde at jeg fikk BIS gratis. Da de fjernet det tilbudet og måtte betale 80,- ekstra for BIS ble det litt kjedeligere... (vet ikke om BIS koster like mye i dag).

 

Såvidt jeg mener å huske så vil du uten BIS kun kunne bruke telefonen din til å ringe og sende SMS med. (Husker ikke i farten om det funker med WIFI, men antar det). Altså ikke noe surfing, GPS, epost etc uten WIFI og uten BIS.

 

Nå hadde jeg kun BB-telefoner med fysisk qwerty-tastatur og det er vel det jeg savner mest på SGS3'en. Selv om det går helt greit å skrive med swype-tastaturet jeg bruker i dag, så var det mye mer digg med BB-tastaturet.

 

Men når det er sagt så ser jeg det som et lite poeng å ha BB uten BIS. Trenger man en smarttelefon om man ikke skal kunne gå på nett uten wifi? Da kan det jo heller være greit å kjøpe seg en billigtelefon til et par hundrelapper til å ringe/sms'e med og heller bruke resten av pengene på et lite nettbrett man kan bruke når man er på wifi... ;)

Endret av Celestrian
Lenke til kommentar

Jeg hadde BlackBerry i flere år frem til jeg byttet til Samsung SG3 da den kom. Hovedgrunnen til at jeg byttet var at jeg ønsket meg litt apps og mer nettfunksjonalitet (ikke bare epost, ringe, sms - ikke like moro å bruke nettleser på BB). I tillegg hadde jeg en "spesiell deal" som gjorde at jeg fikk BIS gratis. Da de fjernet det tilbudet og måtte betale 80,- ekstra for BIS ble det litt kjedeligere... (vet ikke om BIS koster like mye i dag).

 

Såvidt jeg mener å huske så vil du uten BIS kun kunne bruke telefonen din til å ringe og sende SMS med. (Husker ikke i farten om det funker med WIFI, men antar det). Altså ikke noe surfing, GPS, epost etc uten WIFI og uten BIS.

 

Nå hadde jeg kun BB-telefoner med fysisk qwerty-tastatur og det er vel det jeg savner mest på SGS3'en. Selv om det går helt greit å skrive med swype-tastaturet jeg bruker i dag, så var det mye mer digg med BB-tastaturet.

 

Men når det er sagt så ser jeg det som et lite poeng å ha BB uten BIS. Trenger man en smarttelefon om man ikke skal kunne gå på nett uten wifi? Da kan det jo heller være greit å kjøpe seg en billigtelefon til et par hundrelapper til å ringe/sms'e med og heller bruke resten av pengene på et lite nettbrett man kan bruke når man er på wifi... ;)

 

Dette er jo bare tull med tanke på de nyeste modellene da, så ;) kan du selv være

Endret av quigonjr
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM

Hvis man ikke jobber i bedrift hvor man er avhengig av en sikker epost-klient så kan jeg ikke fatte og begripe hvorfor noen skulle torturere seg selv ved å gå til anskaffelse av crapberry.

Lenke til kommentar

Hmmm? Trenger ikke de nyeste blackberry-ene BIS for å komme seg på nett?

 

Følg denne linken for mer info: http://crackberry.com/no-you-dont-need-bis-plan-blackberry-10-phones

 

Hvis man ikke jobber i bedrift hvor man er avhengig av en sikker epost-klient så kan jeg ikke fatte og begripe hvorfor noen skulle torturere seg selv ved å gå til anskaffelse av crapberry.

 

Deg om det :)

Lenke til kommentar

Jeg har hatt Blackberry Torch 9800, 9860, Bold 9700, 9780 og 9900 og har vært superfornøyd med alle sammen. Da er jeg ikke en appfreak men har de fleste sider som bokmerker i nettlesern noe jeg også har på andre mobiler. Disse telefonene har fungert utmerket for meg og har vært helt rå til å gjøre det man liksom skal gjøre med en telefon, skriving og ringing. Nå har jeg en Samsung Ativ S, kommer fra Motorola Razr Maxx og Galaxy S3. Jeg kommer til å kjøpe meg Blackberry q10 så fort den er ute for salg!

 

http://blogs.blackbe...erry-q10-video/

 

Dette er mest fordi jeg vil ha tastatur og ikke er så opptatt av størrelsen på skjermen.

 

Før betalte jeg 129 kroner i måneden ekstra for å kunne bruke telefonen til mail, surfing etc, men på de nye trenger man bare vanlig simkort uten noe Blackberry løsning..

 

 

edit, jeg har hatt sykt mye mobiler, også palm, iphone og diverse Nokia,

 

Jeg har vært fornøyd med Blackberry for du trenger bare å innstalere akkurat det du vil ha, folkene på Crackberry har også laget egne rom som er enda raskere og sprekere en de orginale. Jeg synes også iphone har vært gode telefoner men de blir litt for låst for min del. Dessuten liker jeg ikke Apple sin måte å markedsføre seg på. Android mobiler liker jeg også siden disse kan rotes og fikses opp og ned i mente. Når jeg nå er lei av å styre å mekke rom's og ordne og holde på valgte jeg en Windows Mobil som en fin mellomting.

 

Og det går faktisk ann å fikse 9700 9780 9790 og 9900 slik at du ikke trenger en Blackberry løsning for å få full funksjonalitet.

 

Eneste som er litt kjipt med Trigcom er at de ikke følger opp nye Blackberry Os'er ordentlig. På 9900 er det fortsatt et gammelt OS tilgjengelig som nedlasting på siden deres. Med noen av OSene på Crackberry (og dette er orginale os'er som er sluppet av utenlandske tele firmaer) fikk jeg en raskere telefon, mye bedre dekning og MYE lenger batterilevetid. Jeg har irritert meg grønn av over at de skal være Blackberry eksperten men egentlig ikke har skikkelig dyp gjennomgående kunnskap om telefonene og os'ene..

 

Men dette gjelder jo også generelt i bransjen i Norge. Butikk ansatt vet gjennomsnittelig utrolig lite. Nei skal man gjøre noe gjør man det alltid best selv! Det er bare å lese seg opp.

Endret av mr_lysgaard
Lenke til kommentar

Hm.. Blackberrys store framtidshåp Z10 sliter visstnok litt med batteritiden, så det er jo en liten fare for at du blir skuffet på akkurat det punktet (hvis du velger Z10)

http://www.theverge....erry-z10-review

 

z10 skal vel ha 1800mah noe jeg synes er litt skuffende, tror ikke den vil gi så mye bedre batteritid i de fleste telefonene nå til dags.

 

q10 derimot får 2300 mah batteri og en litt mindre skjerm. Det blir nok bra!

 

Ellers så får man kjøpt gode batteri på mugen powered som passer til de fleste Blackberry modellene, flere av dem har vesentlig større batterikapasitet.

 

Eller så skal jo nye Blackberry 10 oset være batterigjerrig kontra tidligere Os'er

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...