Gå til innhold

Innspill på lydløs HTPC med litt kraft...


Anbefalte innlegg

Vet at det er mye folk her som har masse erfaringer, og det er alltid lurt å forhøre seg litt. Driver og forsøker å sette sammen en htpc som skal være lydløs og ha litt kraft. Ønsker et kabinett som er så lite som mulig, derfor valg av Streacom FC8. Blu-Ray spiller trenger jeg ikke enda, siden jeg har egen spiller.

 

Vil primært bli brukt som mediasenter med XBMC. Vil ikke ha lagg i menyer selv på fancy skin. Skal også klare blu-ray rips med hd-lyd og full hd bilde. Ønsker også mulighet til å spille noen spill, men dette skal ikke være en spillmaskin som skal takle alt av nyeste spill...

 

Her er listen jeg har satt opp: Liste på prisjakt.no.

 

Alle innspill mottas med takk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

En Mac Mini vil jo i og for seg være tilnærmet lydløs. Kanskje noe dyrere, går fra ca 4 700,-. I den sitter Intel HD Graphics 3000 som uten problemer takler alt materiale i 1080p. Smal sak å få Windows på den også selvfølgelig. Men XBMC finnes til MacOS og fungerer fint. Har brukt det selv masse.

Lenke til kommentar

Tror du vil slite med det hovedkortet i det kabinettet. Den vertikale modulen på venstre side av hovedkortet vil mest sansynlig blokkere veien for heatpipene som skal gå fra CPU og ut til kabinettveggen. Hvis det er mini-itx H77 du vil ha, så er Intel DH77DF det eneste hovedkortet jeg har sett som har layout som passer dette kabinettet.

Lenke til kommentar

Godt poeng... Det hadde jeg ikke tenkt på. Takk! Du reddet meg fra et bomkjøp...

 

Hva tror du om disse alternativene? Trenger vel strengt tatt ikke Z77 chipset. Men ønsker meg bluetooth på grunn av mus og tastatur...

- MSI Z77IA-E53

- Zotac H77-ITX

 

Er det noen som har peiling på om det er noe problem å bitstreame lyd via hdmi til en forsterker med noen av disse kortene?

Endret av janvmoen
Lenke til kommentar

Nå kommer det litt an på din definisjon av lydløs, men HTPCen som er diskutert i denne tråden er så godt som lydløs. Den er iallefall ikke til noen form for sjenanse når du spiller av film. Smell på en SSD og en CPU-vifte laget for HTPC og du vil ha en veldig stille maskin uavhengig av kabinett. Jeg testet ut Fallout 3 på oppsettet og det kjørte helt fint med over middels innstillinger. Det vil si at den fint kan kjøre alt av eldre spill og nyere spill med enklere grafikk.

 

Ser at du allerede har bestilt men det kan kanskje gi idèer til andre som har samme problemstilling.

Endret av vggen
Lenke til kommentar

Har faktisk ikke bestilt alt enda. Har bestilt kabinett og strømforskyning, men ikke så mye annet. Var litt leveringstid på kabinettet, så kan sparer jeg kanskje noen kroner på de andre komponentene.

 

Ønsker ikke noe stort kabinett, htpc'en skal være så liten som mulig. Ville helst hatt en som var enda mindre, men da må jeg over på en streaming-boks, noe jeg ikke ønsker. Har i dag en AppleTV, men orker ikke lag og forsinkelser i menyene i xbmc, samt at jeg ønsker å bruke den til andre og noe mer krevende spill og programmer. Men takk for innspillet!!

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Har sett på lignende selv, Streacom kabinettet er ganske lekkert.

Sparer sikekrt 1000,- på å gå for AMD istedenfor Intel da, selv med nyeste trinity chipsettet som faktisk overgår Ivy når det kommer til htpc specs: http://www.anandtech...tpc-perspective

 

Litt dårlig med mini-itx hovedkort i Norge foreløbig, men kommer vel :)

Tror en AMD A4 Trinity evt A6 skal kunne klare å levere mer enn bra nok for en HTPC.

Lenke til kommentar

Takk for alle tilbakemeldinger. Her er mitt endelig oppsett. Mottok de siste delene i går, så har ikke fått satt det sammen enda.

 

- Streacom FC8 EVO (Sølv) Kabinett

 

- Streacom NANO150 PSU

- Streacom multimedia fjernkontroll

- ASRock Z77E-ITX Hovedkort

- Intel Core i3 3225 3,3Ghz Socket 1155 Box

- Corsair Force Series GT 120GB Solid State Disk (SSD)

- Corsair Vengeance Low Profile DDR3 PC12800/1600MHz CL9 2x4GB

- Logitech diNovo Mini (NO/DK) Tastatur

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

En liten ting dersom noen andre vurderer samme oppsett:

 

Nano150 PSU, minnebrikkene og hovedkortet er ikke verdens beste match. Minnesporene sitter helt ytterst på hovedkortet, og har PSU-kontakten rett ved siden av seg. Jeg fikk ikke satt i PSU-kontakten siden kjøleren på minnebrikkene gjorde at det ble for liten plass. Jeg måtte ta av kjøleren på den ene siden av en minnebrikke for at det skulle gå. Selv da blir den ene minnebrikken dyttet litt til siden av PSU-kontakten.

 

Venter nå på en Intel® Centrino® Advanced-N 6235 Wifi + Bluetooth PCI express mini så jeg får bluetooth også.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...