Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Angående lekking, par problemer


Anbefalte innlegg

Hei. Har en yamaha tzr. Har et lite problem. Kjørte på grusvei før jeg skulle på et badested. Alt gikk fint. Gikk inn, badet og gikk ut. Når jeg startet den igjen snakket jeg litt med kamerater mens den var i fri. Deretter stoppet den etter ca. 30 sekunder. Måtte så kjøre den hjem igjen med tilhenger fordi den ikke fikk start.

 

Poenget: Når jeg prøver å starte den kommer den helt vanlig startlyd, men den kommer aldri til det punktet at den starter. Fant senere ut hjemme at en ledning ikke satt noe sted. Prøvde deretter å velte den til siden for å se om den lakk. Det gjorde den(ikke ledningen, men et utløpshull fra mopeden). fant ut hvor det lakk bensin (og olje? Det så ut som vann når den rente ut men mere gjørme aktig på preseningen under). Fant ut at når jeg skrudde ut en skrue rundt der det lakk kom det ut når jeg hadde den rett(det gjorde det ikke vanligvis). Skrudde deretter skruen fort på igjen så det sluttet å lekke. Prøvde å ta bensinen på "off" istedet for "on" eller "res". Skrudde jeg opp skruen sluttet det å lekke. Tok derfor på slangen der, og satt på on. Så ut som slangen gikk fra bensintaken e.l og til motoren.

 

Problemet i seg selv: Venter fortsatt på at bensinen skal gå inn i motoren så har ikke prøvd å starte. Men når jeg velter den til siden så lekker den fortsatt.... skal ut nå og prøve å se hvor. Men det jeg egt. lurer på er om alle mopeder skal lekke når man velter de til siden? Altså helt på bakken? Ellers om dere kunne hjelpe meg med noe mer hadde jeg vært takknemlig. Vet det ble latterlig langt i forhold til selve spørsmålet, menmen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...