Gå til innhold

Kjøpe nå eller vente på W8?


Mujlza

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg har etter lang tid ennå ikke bestemt meg for hvilken pc jeg skal kjøpe. Jeg har sett på, og vært innom, nesten samtlige pc'er i 8-12k-prissjiktet. Ingen pc jeg har sett på har vært helt optimal, men for alt jeg vet finnes kanskje ikke en slik en. Asus U32VD var i lang tid favoritten, og den virket for meg ganske så perfekt med tanke på ytelse, vekt og design. Da det viste seg at den hadde ganske tydelige tegn på backlight bleed, droppet jeg denne.

 

- Det jeg tenker nå er å enten vente til Windows 8 kommer. Jeg må også kjøpe ny telefon, og da tenker jeg at det kanskje kan være lurt å vente med tanke på den kommende samhandlingen Windows 8-enhetene ser ut til å ha.

 

- Et annet alternativ er å kjøpe Asus N56VZ, som er den pc'en som er mest aktuell for meg pdd, nå. Den og telefonen Samsung Galaxy SIII.

 

Så hva tenker dere? Kjøpe pc og telefon nå mens stipendet fremdeles er inntakt, eller vente til W8 kommer og det slippes nye pc'er og telefoner? Det skal sies at jeg verken har pc eller telefon pdd, så det er ganske uholdbart :)

 

EDIT: Er det andre pc'er og telefoner jeg heller burde sett på og vurdert?

 

Mvh. Mujlza

Endret av Mujlza
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest medlem-16183

Hei. Jeg har etter lang tid ennå ikke bestemt meg for hvilken pc jeg skal kjøpe. Jeg har sett på, og vært innom, nesten samtlige pc'er i 8-12k-prissjiktet. Ingen pc jeg har sett på har vært helt optimal, men for alt jeg vet finnes kanskje ikke en slik en. Asus U32VD var i lang tid favoritten, og den virket for meg ganske så perfekt med tanke på ytelse, vekt og design. Da det viste seg at den hadde ganske tydelige tegn på backlight bleed, droppet jeg denne.

 

- Det jeg tenker nå er å enten vente til Windows 8 kommer. Jeg må også kjøpe ny telefon, og da tenker jeg at det kanskje kan være lurt å vente med tanke på den kommende samhandlingen Windows 8-enhetene ser ut til å ha.

 

- Et annet alternativ er å kjøpe Asus N56VZ, som er den pc'en som er mest aktuell for meg pdd, nå. Den og telefonen Samsung Galaxy SIII.

 

Så hva tenker dere? Kjøpe pc og telefon nå mens stipendet fremdeles er inntakt, eller vente til W8 kommer og det slippes nye pc'er og telefoner? Det skal sies at jeg verken har pc eller telefon pdd, så det er ganske uholdbart :)

 

EDIT: Er det andre pc'er og telefoner jeg heller burde sett på og vurdert?

 

Mvh. Mujlza

 

forhør deg om det er mulighet for gratis oppgradering fra w7 til w8. Det var slik med pc'r med Vista, rett før w7 kom

Lenke til kommentar

Om du bør vente på windows 8 kommer da helt an på om du faktisk vil ha windows 8.

Personlig ville jeg ikke gått fra windows 7 til windows 8 med mindre jeg fikk betalt for det. Jeg utstår ikke forandringene som er gjort med tanke på brukergrensesnitt.

Metro-grensesnittet er dårlig tilpasset mus og i mine øyne uhyre tungvindt og uoversiktlig sammenlignet med startmenyen som har eksistert siden windows 95.

Lenke til kommentar

W8 koster bare 119kr å oppgrader om du kjøper en w7 maskin i dag, så er ikke så mye poeng i å vente egentlig.

http://www.windowsup...offer.com/nb-NO

 

Er du student kan du laste ned w8 allerede i dag gratis om skolen har avtaler gjennom MSDNAA.

Og ønsker man den vanlige startskjermen fra w7 så kan man innstalere start8 http://www.stardock....roducts/start8/

 

Personlig velger jeg ikke å bruke denne siden jeg liker veldig godt måten mail og sosiale medier er bygd inn i OS'et.

Endret av Markaren
Lenke til kommentar

Det er et sort poeng med å vente hvis du skal ha en maskin som faktisk er optimalisert for Windows 8. Med Windows 8 kommer mange nye maskiner, og mange har for eksempel touch skjerm mens andre er bygget rundt samme type system som Asus sin Transformer serie.

 

Windows 8 kommer ikke bare som software, for med det kommer en hel rekke hardware. De to første alternativene jeg ser for meg er Samsung ATiV Smart PC Pro som er på 11.6" og Asus Transformer Book som er på 11.6", 13.3" og 14.x". Alle disse vil komme som tablet PCer som kan koble av og på tastaturdocken som også har et ekstra batteri i seg. De vil også være på linje med for eksempel Asus UX31A og UX21A fordi de har omtrent samme hardware.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

La meg drepe noen myter:

 

- Alle W7 pc'er som blir solgt er godkjent for oppgradering til W8 Pro. for den nette sum av 119,- NOK. Småpenger mao.

- "W8 er laget for touch", det er også laget for touch ja, men du kan selvfølgelig bruke det helt vanlig. 95% av alle nye pc'er solgt vil bli uten touch. Hvis du velger å kjøpe en maskin som også har touch - så vil du få noe ekstra.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...