Gå til innhold

Overclocking av intel I5 2500k


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Anbefaler ikke å overklokke med stock kjøler. Det koster ikke mye for en grei CPU-kjøler. 500kr, så har du mye bedre kjøling (og mye mindre støy!).

 

Men antar vel at du kan komme deg til 4GHz uten å få den på farlig høye temperaturer. Hvis du ikke vet hvordan du overklokker, så bør du se litt rundt på YouTube. Fant flere gode videoer selv da jeg overklokket min 2500k.

 

Er det noe konkret du lurer på, så er det bare å spørre. Husk å få med deg resten av komponentene i PC-en din, spesielt hovedkortet ;)

Lenke til kommentar

Farlig varm på en cpu er nok veldig vanskelig å få til da de klokker seg ned hvis de blir for varme.

Dog ikke heldig å kjøre de på 80-90 grader over lengre tidsrom.

 

Hvis du legger i 700kr så får du den beste luftkjøleren som du kan kjøpe. Så og si helt lydløs og kjøler kjempe. Noctua d14h elns.

 

Hvis ikke ville jeg ha lagt 2-300 for en billig en. Alt er bedre enn stock hehe ;)

 

Men om du bare skal leke deg så går det fint med stockkjøler og. Bare ikke forvent å få noen pene temperaturer med det.

Lenke til kommentar

Vis det er greit for trådstarter slenger jeg inn et spørsmål her som er litt relevant til forrige post. Har selv gått til innkjøp av H100, å tenkte å legge på 2/4 stk Corsair SP120 Quiet Edition vifter. Hvordan er erfaringene rundt H100? Har hørt mye rart gjennom tidene, alt fra den er den verste til den beste kjøleren.

Endret av Junior Mint
Lenke til kommentar

Vis det er greit for trådstarter slenger jeg inn et spørsmål her som er litt relevant til forrige post. Har selv gått til innkjøp av H100, å tenkte å legge på 2/4 stk Corsair SP120 Quiet Edition vifter. Hvordan er erfaringene rundt H100? Har hørt mye rart gjennom tidene, alt fra den er den verste til den beste kjøleren.

 

Det er en bra kjøler, men den er overvurdert. Men ja, hvis man ser bortifra custom loop vannkjøling (altså at man fyller vannet og legger slanger selv), så er H100 den løsningen på markedet som gir best ytelse. Problemene med H100 er at de ofte kommer med defekte viftestyringer og at de bråker mye. Det med viftestyringen er ikke et veldig stort problem fordi viftene fungerer jo allikevel, og du kan koble dem til hovedkortet eller en manuell viftestyring hvis du vil. Men bråket kan være veldig irriterende til tider. Det er en slags knitrelyd, og dette skyldes luft i pumpa, noe det er svært lite du kan gjøre med.

 

Har selv en H100, og kan vel stort si at jeg er fornøyd med den. Har oppnådd veldig bra overklokk med veldig bra temperaturer. Men de småtingene jeg nevnte ovenfor gjør at jeg sannsynligvis hadde vurdert NH-D14 i stedet hvis jeg hadde kjøpt inn CPU-kjøler nå.

 

Men selvfølgelig, det er jo kult å kunne si til vennene sine at man har vannkjøling :) Gå for H100 du ;) Du blir nok ikke skuffet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...