Gå til innhold

Dekoder for det gamle TV-nettet

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det har seg slik at vi fremdeles har det gamle TV-nettet i veggen i leiligheten vår. Men TV-en min har DVB-T. Fins det små og greie dekodere som kan oversette fra det gamle signalet til HDMI?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi kan få Get gjennom samme kabel, tror det er en boks i kjelleren som styrer dette. Jeg betaler allerede TV-lisens, så jeg vil helst bruke gratisalternativet som er analogt. Men da trenger jeg en dekoder.

Skrevet

Hvis du er tilknyttet Get kabel-TV så har du tilgang til både analog og digital TV. Analogt gir temmelig dårlig bilde og få kanaler og anbefales ikke til moderne TV-er. Lei en dekoder og få skikkelig bilde med digital-TV.

At du betaler lisens har ingenting med saken å gjøre.

Det finnes ikke dekoder for å se analoge signaler fordi de er ikke kodet. Du har vel tuner i TV-en?

Skrevet

Vi har også en TV fra 2006-ish som klarer disse signalene, det er bra nok ut for meg. Vi har også en ca like gammel DVD-opptaker som gjør om TV-signalene til kompositt, men den er stor, treg og generelt upraktisk. Det er denne jeg vil bytte ut.

Angående lisensen: Jeg vil ikke betale en månedlig avgift på noe jeg sjelden bruker, hvertfall ikke når jeg har gratisalternativet tilgjengelig. TV-lisens holder.

"Dekoder" er nok feil ord for det jeg leter etter ja. Det jeg ønsker er en liten boks med analog TV inn, HDMI ut.

Skrevet

Det du spør etter en analog (PAL) TV-tuner med HDMI-utgang. Og det tror jeg ikke du finner. Bruk DVD-opptakeren videre. Har du ikke analog tuner i TV-en? Hva slags TV har du hvis den kun er DVB-T?

• Liker 1
  • 1 år senere...
Skrevet (endret)

Tillater meg til å bumpe denne 4 dager på overtid :)

Hele TV-prosjektet har ventet lenge, og først nylig kobla vi opp alt utstyret i stua. Har nok også blitt litt klokere siden i fjor.

I veggen har vi analog kabel-tv. Min Samsung UE46EH5305 klarer å vise alle kanalene, men ikke ta opp. Ifølge en tidligere expert-ansatt er det fordi TV'en kun vil ta opp digital-TV, og trenger dermed CI-kort fra f.eks Get eller Canal Digital.

Så spørsmålet mitt nå er i grunn det samme. Jeg ønsker å bruke det analoge opplegget, men også å kunne ta opp. DVD/HDD-opptageren jeg har kan dette, men den er stor og treg. Fins det en nyere, rask liten boks som kan ta opp TV-kanalene på minnepenn (eller den ultimate våte drømmen: NAS)?

Stort pluss om boksen har HDMI-utgang.

Endret av Khaffner

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...