Gå til innhold

Lian Li PC70-window, med minimod. Finally!!


Anbefalte innlegg

Jah.

 

Jeg sa jeg skulle legge ut bilder av mitt utsøkte Lian Li PC70 USB en stund tilbake.

Det første som sto på planen var å sette på plexi-glass. Dette tok litt tid p.g.a sommerferie osv, så jeg fikk ikke gjort dette før jeg kom hjem fra ferie. Fra starten av ville jeg egentlig ha et PC75, men dette var egentlig altfor dyrt, og har man litt stil setter man på glass selv.

Jeg tenkte som så at jeg kom til å spare en GOD del hundrelapper viss jeg kjøpte et PC70 å satte på plexi-glass selv.

 

Så når jeg ettehvert fikk solgt min gode gamle data (1.333 GHz @ 1450 Ghz med übermodda Aopen HQ45) til den nette sum av 5000,- kr på QXL.no (LAEL. 8) ). Pluss litt WEB-jobber og fikk jeg omsider råd til kabiss og phete komponenter som dere sikkert ser i signaturen min.

 

Jeg søkte om litt info på PC75 i forumet om avstander osv. fra vindu og til kanten på PC75. Og fikk etterhvert målene med yummy faktisk.

Når man skal sette seg ned med et slikt kabinett, og noe slikt som man er så altfor meget glad i er det viktig å bruke mye tid på planlegging, så du ikke screwer hele greia.

Etter en GOD del måling, tegning, visking, måling igjen og enda litt tegning så var jeg klar for å sette i gang.

Jeg økte avstanden fra kanten til vinduet (6.5 cm) til 7 cm grunnet at jeg kanskje trengte å pusse osv. Alltid godt å ha litt å gå på.

Det fant jeg ut at jeg absolutt ikke trengte.

Jeg kontaktet fattern til en kompis av meg som jobber på en et Rolls Royce verft og spurte om han var interessert i å hjelpe meg.

Han er en kjernekar, og tok dette som en spennende utfordring.

Jeg ble tatt ned dit faktisk etter arbeidstiden hans og ble introdusert til en massiv maskin som mest sannsynlig er større enn de fleste rom dere har i huset deres.

Heder og ære til han. :yes:

Jeg oppga målene til han slik at han kunne prelle de inn på maskinen sin nette lille datamaskin.

Kabinettveggen ble spent opp på maskinen og fresingen tok til...

 

Et perfekt resultat, vanvittig presisjon og et perfekt vindu var klart for å bli satt inn.

Hos "Glasverkstaden" kjøpte jeg meg et billig 4mm plexi-glass (p.g.a det svære vinduet jeg trengte, så måtte det være litt tykkelse på glasset).

Videre gikk ferden til en jernvarebutikk der jeg fikk meg noen pene, svarte umbraco-skruer.

Så målte jeg, borra hull i hvert hjørne og gikk videre rundt veggen med plexi-glasset festet på.

Perfekt.

 

Har faktisk fått en del ting gratis på denne dataen.

Bla. katodene betalte verken jeg eller mine, basic kit, Lian Li temp. display fikk jeg p.g.a en bulk oppå kabinettet med netconnection.no (svært god service forresten), råne-mode-lyset fikk jeg med en kompis som ikke hadde bruk for det, 4 vifter + HDD-kjøler fikk jeg for under 20 kr i Slovakia. Det var det :)

 

I tillegg har jeg laget et luftehull med niblecutter til en 92mm titan-vifte jeg hadde liggende, som forøvrig jeg brukte på CPU i gamle-PCn.

Siden PSU hadde en gull-grill fiksa jeg gull-griller på alle andre viftene jeg hadde. :D

Viktig å ha gjennomgående likheter synes jeg. Både i lys osv. (se bilder)

 

Ellers har jeg bare satt på noen knapper i fronten, som dere forøvrig kan se på linken litt lenger nede.

Et Lian Li PC70-kabinett er ikke noe du vil modde FOR mye, siden jeg personlig synest er for mye stil over det fra før.

 

Ganske tilfeldig er faktisk alle kortene mine svarte :p

En pen detalj. (gjennomgåene likheter :p)

 

Puh. Det måtte ut. :)

Gjerne kommentarer.

Standardmod jajaja, spar oss.

Se bildene og enjoy.

 

http://www.home.no/mprod/Lian/

 

Manfestio

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Var jo helt greit det da.Litt mye "standard" mod kanskje.men men. Du bør vertfall ordne opp i kabel rotet ditt så blir det nokk mye penere. :yes:

_________________

AMD Xp2500+@Xp3000

Aopen AK77-8Max

Sapphire Radeon 9500pro

Geil Golden Dragon 512MB DDR-Ram PC3200

Creative SoundBlaster Audigy Live

Maxtor 60G,WD 80G,WD 120G

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...