Gå til innhold

[Løst] HJELP! Får ikke til å logge inn på AKAM.no-Bildekritikk


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Prøvde akkurat nå å komme inn på AKAM.no-Bildekritikken via samme maskin som i går(låst til kun IE9 som nettleser).... Ingen forandring fra i går, dvs. at det går fortsatt ikke an å få opp login-boksen. Pekeren endrer seg ikke til "hånd" og det skjer ingenting når jeg klikker på Login-knappen..... , men kan dog velge fra pop-up meny under brukervalg. Velger jeg f.eks. Bildeoversikten så får jeg den opp, og der forandrer pekeren seg til "hånd" når jeg holder den over Login, men ingen login-boks dukker opp.... :nei2:

 

ellers,

uavhengig av maskin og nettleser:

Inne på Bildeoversikten går det ikke an å få forandre anttal bilder som vises - standarden står på 16, valgene kommer fram , men det skjer ikke noe når en klikker..... :nei2:

 

Håper dere kan få fixet diverse grums så snart som mulig! :dremel:

 

Kommer til å ta en tur innom igjen sent i kveld..... :ph34r:

Endret av smort1
Lenke til kommentar

Det meste funker greit i kveld både med Firefox og IE9. Det er dog fortsatt problemer med EXIF-bildet. Klikker en for å se exif så kommer boksen opp, men uten mulighet til å lukke den..... For å komme "ut" må en klikke på en av de store pilene på hver side for å velge neste/forrige bilde....... Så får jeg se imorra på dagtid om maskina som er låst til kun IE9 som nettleser funker (Akam.no-Bildekritikken får jeg altså ikke logget meg på der - prøvd flere ganger idag fram til ca. kl.1515)....... Synes jo et er ganske utrolig at det ikke skal kunne gå an å få dette til å funke på "alle" maskiner og med "alle" nettlesere...... :hmm:

Håper fortsatt på fix.. :dremel: Natta! :sleep:

Lenke til kommentar

Det meste funker greit i kveld både med Firefox og IE9. Det er dog fortsatt problemer med EXIF-bildet. Klikker en for å se exif så kommer boksen opp, men uten mulighet til å lukke den..... For å komme "ut" må en klikke på en av de store pilene på hver side for å velge neste/forrige bilde....... Så får jeg se imorra på dagtid om maskina som er låst til kun IE9 som nettleser funker.

 

Lukking av EXIFDetaljer skal være en forholdsvis smal sak. Men IE9 problemet skjønner jeg mindre av. Jeg har vært inne med IE9 selv og sjekket, og får logget fint inn. Noen andre som kan bekrefte/avkrefte at dette ikke fungerer?

 

Jeg har imidlertid lagt merke til at "Logg inn"-knappen er helt hvit i IE9. Dette skal jeg forsøke å få fiksa i løpet av dagen.

Lenke til kommentar

Det meste funker greit i kveld både med Firefox og IE9. Det er dog fortsatt problemer med EXIF-bildet. Klikker en for å se exif så kommer boksen opp, men uten mulighet til å lukke den..... For å komme "ut" må en klikke på en av de store pilene på hver side for å velge neste/forrige bilde....... Så får jeg se imorra på dagtid om maskina som er låst til kun IE9 som nettleser funker.

 

Lukking av EXIFDetaljer skal være en forholdsvis smal sak. Men IE9 problemet skjønner jeg mindre av. Jeg har vært inne med IE9 selv og sjekket, og får logget fint inn. Noen andre som kan bekrefte/avkrefte at dette ikke fungerer?

 

Jeg har imidlertid lagt merke til at "Logg inn"-knappen er helt hvit i IE9. Dette skal jeg forsøke å få fiksa i løpet av dagen.

Tilleggsopplysning: På mine vanlige PC'er/iPad osv. hjemme er det ikke noe problem med pålogging uansett hvilken nettleser jeg bruker.

For meg så opplever jeg dette kun når jeg prøver å logge inn når jeg sitter på en såkalt "tynnklient" som er tilkoblet en sentral server...... Har jo aldri vært noe problem tidligere, så merkelig at det dukket opp akkurat nå på den nye AKAM-løsningen. (Og vi har ikke mulighet til å bruke annen nettleser enn IE9)...

Ja, ja, hvis det ikke er noe dere kan gjøre med dette, så er det bare å vite at "slik er det nå" - greier meg jo godt med alle de andre maskinene ellers jeg... :omg:

Lenke til kommentar

har en misstanke at brannmuren på serveren din som sperrer for dette, kan hende at det nye designen har fått med seg ord/setninger som serveren din ikke liker.

Kan nok være inne på noe der ja! Har opplevd lignende etter oppgraderinger på andre nettsteder også, så dette er vel slettes ikke uvanlig. Irriterende er det dog uansett!!

 

Men er tilbake på min vanlige PC nå, med Windows7 og Firefox. Opplevde nå at ingenting skjedde når jeg klikket på Login på AKAM.no-Bildekritikken. Tok så en hard refresh(F5), og da var det i orden igjen. :hmm:

 

Føler vel at det er et eller annet som ikke er som det skal være etter oppgraderingen på akam.no, noe som også de siste dager vel har bekreftet. Er vel her, som ellers innenfor dette med data.

Gjør en først noen endringer/oppgraderinger så får det ofte utilsiktede virkninger på både dette og hint..... Har vel f.eks. tilgode å oppleve en eneste oppgradering uten "bugs".... :hm:

 

Retter seg nok, sakte men sikkert med diverse fixer. :dremel:

Får bare håpe summen av ymse "problemer" ikke skremmer altfor mange bort fra sidene.... :ohmy:

 

PS!

Oppdaget nå f.eks. enda en sikkert utilsiktet endring. Pleier å bla i bildeoversikten på Bildekritikken og pleier å sette bilder pr. siden til 24. Hvis jeg har vært fraværende fra BK en dag eller to, så pleier jeg å bla med sidevelger til f.eks. side 2 eller 3 for å begynne å se gjennom bildene som er postet siden sist jeg var inne(åpner bildene). Tidligere har det da funket greit og bla framover fra bilde til bilde med klikk på pil til ve. utenfor bildet, helt til jeg kommer til sist postede bilde idag. Nå funker det ikke å bla fra f.eks. nyeste bilde på side 2 til siste bilde på side 1 direkte ved å bruke pilen. Akkurat samme problem uavhengig av hvor mange bilder pr.side en velger som visning.... Irriterende, iallefall for meg.... :omg:

Endret av smort1
Lenke til kommentar

har en misstanke at brannmuren på serveren din som sperrer for dette, kan hende at det nye designen har fått med seg ord/setninger som serveren din ikke liker.

Kan nok være inne på noe der ja! Har opplevd lignende etter oppgraderinger på andre nettsteder også, så dette er vel slettes ikke uvanlig. Irriterende er det dog uansett!!

 

Men er tilbake på min vanlige PC nå, med Windows7 og Firefox. Opplevde nå at ingenting skjedde når jeg klikket på Login på AKAM.no-Bildekritikken. Tok så en hard refresh(F5), og da var det i orden igjen. :hmm:

 

Føler vel at det er et eller annet som ikke er som det skal være etter oppgraderingen på akam.no, noe som også de siste dager vel har bekreftet. Er vel her, som ellers innenfor dette med data.

Gjør en først noen endringer/oppgraderinger så får det ofte utilsiktede virkninger på både dette og hint..... Har vel f.eks. tilgode å oppleve en eneste oppgradering uten "bugs".... :hm:

 

Retter seg nok, sakte men sikkert med diverse fixer. :dremel:

Får bare håpe summen av ymse "problemer" ikke skremmer altfor mange bort fra sidene.... :ohmy:

 

PS!

Oppdaget nå f.eks. enda en sikkert utilsiktet endring. Pleier å bla i bildeoversikten på Bildekritikken og pleier å sette bilder pr. siden til 24. Hvis jeg har vært fraværende fra BK en dag eller to, så pleier jeg å bla med sidevelger til f.eks. side 2 eller 3 for å begynne å se gjennom bildene som er postet siden sist jeg var inne(åpner bildene). Tidligere har det da funket greit og bla framover fra bilde til bilde med klikk på pil til ve. utenfor bildet, helt til jeg kommer til sist postede bilde idag. Nå funker det ikke å bla fra f.eks. nyeste bilde på side 2 til siste bilde på side 1 direkte ved å bruke pilen. Akkurat samme problem uavhengig av hvor mange bilder pr.side en velger som visning.... Irriterende, iallefall for meg.... :omg:

Tilleggsopplevelser fra i går og idag(relatert til selve åpning av siden og pålogging):

Bruker laptop med W7 og Firefox(oppdatert): Klikker på favorittlenken og en "herpet" forside på AKAM.no-Bildekritikk vises. Må ta en hard refresh(F5) for at den skal se normal ut. Etter det så funker innlogging osv.! Skjer hver gang jeg har logget ut, slått av maskina og senere starter maskina igjen....... :hm:

Samme maskin men med IE9(oppdatert) funker normalt med en gang! :)

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...