Gå til innhold

Mekanisk tastatur, med lys, ingen ekstraknapper.


Anbefalte innlegg

Jeg skal kjøpe mekanisk tastatur. Idag har jeg ett Logitech G110. Jeg har aldri rørt "G-knappene". Liker dem ikke, de er bare i veien. Jeg finner flere greie tastaturer, men de er som regel enten med lys og ekstra knapper, eller omvendt. Finner ikke kombinasjonen jeg ønsker.

 

CORSAIR VENGEANCE K60 ser bra ut, men uten lys. K90 har masse ekstra knapper. QPAD MK-50 har ekstra knapper.

 

Finnes akuratt hva jeg vil ha? Hvis ikke får jeg leve med ekstra knapper, da lys er viktigst. Ser sjeldent på knappene mens jeg skriver, men å kunne "se" tastaturet hjelper med å få fingrene på rett plass, gidder ikke lete etter f og j hele tida.

 

Budskjettet på dette er på ca 1000. Kan vel gå til 1500 eller noe om det er verdt det.

 

Og - må være kablet. Stoler ikke på trådløse ting når det kommer til slikt. Jeg spiller mye, vil ikke ha noe kødd med tilkoblingen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

God dag :)

 

Jeg har ett Razer BlacWidow som ikke er bakgrunnsbelyst, men det har 5 M taster på venstre side av tastasturet. Ikke mye i veien og jeg personlig benytter meg lite eller ikke noe av de tastene.

 

http://www.dustinhome.no/product/5010519149/razer-blackwidow-mechanical-keyboard/#intcmp=searchProvider_dacsa

 

Kan være noe for deg og har heller ingen "skremmende" høy pris heller. Brukt mitt i noen måneder her nå og fornøyd med hvordan det presterer.

Lenke til kommentar

Jeg har hatt Razer Blackwidow i noen måneder nå, og er i utgangspunktet storfornøyd. Jeg var også litt skeptisk da jeg har hørt om diverse feil, men jeg har ikke opplevd noe. Tastaturet er en drøm å skrive på, og fremstår solid. Det veier også en god del, og det virker selvfølgelig inn på kvalitetsfølelsen. M knappene bruker jeg ikke, og jeg vil heller ikke si de er i veien.

Lenke til kommentar
i sådann tilfelle kan dette da være mer interessant. Så ikke dette da jeg bestilte mitt og det ser bra ut også. Ingen fancy funksjonstaster og ren funksjonalitet. http://www.dustinhome.no/product/5010610357/corsair-vengeance-k60-fps-mechanical-gaming-keyboard-usb/#intcmp=searchProvider_dacsa

 

Ingen lys i det.

 

Jeg har hatt Razer Blackwidow i noen måneder nå, og er i utgangspunktet storfornøyd. Jeg var også litt skeptisk da jeg har hørt om diverse feil, men jeg har ikke opplevd noe. Tastaturet er en drøm å skrive på, og fremstår solid. Det veier også en god del, og det virker selvfølgelig inn på kvalitetsfølelsen. M knappene bruker jeg ikke, og jeg vil heller ikke si de er i veien.

 

Da får jeg se om det blir det, får se ett par reviews på YouTube senere.

Lenke til kommentar
i sådann tilfelle kan dette da være mer interessant. Så ikke dette da jeg bestilte mitt og det ser bra ut også. Ingen fancy funksjonstaster og ren funksjonalitet. http://www.dustinhom...hProvider_dacsa

 

Ingen lys i det.

 

Jeg har hatt Razer Blackwidow i noen måneder nå, og er i utgangspunktet storfornøyd. Jeg var også litt skeptisk da jeg har hørt om diverse feil, men jeg har ikke opplevd noe. Tastaturet er en drøm å skrive på, og fremstår solid. Det veier også en god del, og det virker selvfølgelig inn på kvalitetsfølelsen. M knappene bruker jeg ikke, og jeg vil heller ikke si de er i veien.

 

Da får jeg se om det blir det, får se ett par reviews på YouTube senere.

 

Ikke lys i noen av tastaturene jeg har linket til. Se på rev. og ta det valget som passer deg. Mitt har jeg hatt i noen måneder som sagt og er fornøyd

 

http://www.dustinhome.no/product/5010610358/corsair-vengeance-k90-mmo-mechanical-gaming-keyboard-usb/#intcmp=searchProvider_dacsa

 

Dette er ett med lys, men har en del G taster.

Endret av Rolf_X
Lenke til kommentar

Æ har Razer Blackwidow Ultimate. Det kommer med blå lys. Har hatt det i noen måneder no og er veldig fornøyd.Veldig gode taster og skrive og spille med. Det er også et tungt tastatur og har bra kvalitets følelese.

Men det er noen ting som er dålig etter min mening.

Glossy finnish på tastatur. Usb og headp/mic utganger er på høyre side av tastaturet.

 

Edit: Her er et mekanisk tastatur med lys og ingen extra knapper.

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=657580

Endret av xeye
Lenke til kommentar

Det er jo litt individuelt hva man foretrekker, men Cherry MX-Blue er av mange oppfattet som den beste å skrive med pga. den taktile tilbakemeldingen og det lille klikket som oppstår når man har trykket tasten langt nok ned. MX-brown bygger på det samme, men uten det karakteristiske klikket.

 

Du kan se hvordan de forskjellige switchene fungerer her.

 

På MK-80 fungerer vel den ene USB-kabelen bla. som strømforsyning til belysningen. Hvorfor det kun er én på MK-85 vet jeg ikke. Minijacken fungerer kun som en forlengelse av den på datamaskinen.

Lenke til kommentar

Har du prøvd mekaniske tastaturer og er helt sikker på at du vil ha det?

 

Jeg føler at jeg ble lovet kjempemye når jeg leste meg opp på mekaniske tastaturer, og bestemte meg for å kjøpe et pent og minimalistisk ett, og landet på SteelSeries 6Gv2. Når jeg fikk tastaturet ble jeg rett og slett skuffet. Det er selvsagt ikke et dårlig tastatur, men jeg ble bare overrasket over hvor lite forskjell det faktisk er fra vanlige tastaturer. Du får ikke trykket inn taster fortere, og det bråker veldig mye mer enn vanlige tastaturer.

 

Dette er altså bare min erfaring, men jeg hadde ett Razer Tarantula før jeg byttet til mitt SteelSeries tastatur, og jeg scorer lavere på skrivetester nå, selv et halvt år etter at jeg byttet til mitt mekaniske. Jeg bruker fortsatt det mekaniske, siden jeg synes det er bedre med tanke på vekten i keyboardet og det ser utrolig mye penere ut enn mitt gamle, men jeg må fortsatt si at det er veldig bråkete. Det som er irriterende med bråket er at det virker som en så lett ting å løse. Det er 4mm fra knappen i vanlig stilling til den er presset helt ned, og tastetrykket blir sendt etter at du har trykket tasten 2mm ned. Er det ikke da plass til å legge en liten gummiflate på, si den siste millimeteren?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...