Gå til innhold

Generelle spørsmål om vannkjøling.


Anbefalte innlegg

Jeg har sinnsykt lyst på vannkjøling ,men vet desverre lite om det så det er en del ting jeg lurer på.

 

1.Jeg har vurdert å kjøpe vapochill fra 3dfxcool.no burde jeg kjøpe settet med kjøler for GPU?

 

2. Tar pumpe o.l stor plass (jeg har et suntek TH-et eller annet).'

 

3.Går det greit å frakte rundt på LAN uten ulykker?

 

-takk for alle svar

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Waterchill med sløyfe til GPU-blokk er ikke så dumt, du eliminerer enda en støykilde i pc'en..

 

Ellers når det gjelder plass er vel ikke den pumpa du beskrev så veldig stor, så det går nok bra så lenge du finner et smart sted å ha den.

 

Når du skal på LAN, så kan det være lurt å sjekke systemet før du setter i RJ45 kabelen og fyrer opp en omgang cs; en reise med vannkjølt kasse kan føre til små ulykker og lekkasjer som er kjedelig å oppdage midt under LAN'et..

 

Ellers når det gjelder peltier har jeg en 266w element selv på vannkjøling, og det gir meg en coretemp på litt over 0grader ved standard vcore..

Lenke til kommentar
Ellers når det gjelder peltier har jeg en 266w element selv på vannkjøling, og det gir meg en coretemp på litt over 0grader ved standard vcore..

 

vet du hvor varm den andre siden er da? :p

 

Tja, man kan da gruble litt.. ca 80w~ fra prosessoren, og omtrent 170w fra pelitern, omtrent 250w som overføres til vannet. Blir varmt;) Den kan dog ikke bli vamrere enn 67grader på den varme siden, så jeg regner med at det blir endel mindre enn det...

Lenke til kommentar

så lenge deler som tanken og vannpumpen står fastmontert og ikke løst trenger du ikke å ta av delene.

 

radiator, prosessor og kjøleblokken blir festet med skruer så de står fast.

 

Så om du fester pumpe og tank slik at de ikke bare står løst så har du ikke noe behov for å ta ut delene når du flytter på kassen.

 

http://www.aaseboe.com/Bilder/data/bak.jpg

 

min eheim pumpe har jeg bare delvis festa med hjelp av en bomullstråd som du ser på bildet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...