Gå til innhold

Utvikling av grafiske applikasjoner


Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, jeg har nylig startet å kikke litt på de ulike mulighetene for å lage grafiske applikasjoner i Java og det har dukket opp et par spørsmål.

 

Forøvrig er planen min følgende:

Lage enkle tegninger, kurver etc -> Enkle 2D animasjoner -> 3D animasjoner

 

I ulike tutorials ser jeg at noen strukturerer programmene sine rundt en JFrame, lager JPanel etc. I Sun sin Java3D tutorial så jeg at de brukte Applet med 3DCanvas for å lage programmet. En annen 2D tutorial brukte en JApplet.

 

Poenget mitt er, hvorfor er det så mange måter å organisere grafiske programmer på? Hvorfor applet kontra jframe? etc ...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

JFrame er en top-level container. Dvs et kompett vindu med ramme etc. Brukes når du skal lage en selvstendig applikasjon.

JPanel og JApplet er containere som ikke er selvstendige, de trenger en annen applikasjon som kan kjøre de. Typisk i en nettleser.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...