Gå til innhold

Er dette verdt å bruke pengene på?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

(JEG) Ville valgt en SSD som systemdisk, 2TB lagringsdisk (under 200,- i forskjell fra 1TB til 2TB..)

holder meg unna MSI pga dårlige erfaringer - ville heller valgt Asus eller Gigabyte hovedkort, men det er meg da. Asus eller PowerColor skjermkort og 16GB minne når man først er i gang.

Og strømforsyninga du har valgt (400/450w) er etter min mening for liten. 650w`ern i den valg-lista bør du ha i et gamer-oppsett for å kunne ha mulighet for kraftigerer skjermkort/komponenter senere.

 

Noe mer småpirk kanskje, men det er bare mine tanker om oppsettet der værtfall.

Kom opp i 8-9000,- etter litt justeringer, men det knuser vel kanskje et evt budskjett du måtte ha(?).

  • Liker 1
Lenke til kommentar

(JEG) Ville valgt en SSD som systemdisk, 2TB lagringsdisk (under 200,- i forskjell fra 1TB til 2TB..)

holder meg unna MSI pga dårlige erfaringer - ville heller valgt Asus eller Gigabyte hovedkort, men det er meg da. Asus eller PowerColor skjermkort og 16GB minne når man først er i gang.

Og strømforsyninga du har valgt (400/450w) er etter min mening for liten. 650w`ern i den valg-lista bør du ha i et gamer-oppsett for å kunne ha mulighet for kraftigerer skjermkort/komponenter senere.

 

Noe mer småpirk kanskje, men det er bare mine tanker om oppsettet der værtfall.

Kom opp i 8-9000,- etter litt justeringer, men det knuser vel kanskje et evt budskjett du måtte ha(?).

Takk for rask respons!

Er litt usikker på dette med ssd, jeg vurderer å kjøpe denne http://www.pixmania.com/no/no/12583938/art/samsung/ssd-intern-harddisk-830-s.html, men er ikke helt sikker på om det er verdt pengene. Er ssd SÅÅ bra?

Med tanke på strømforsyningen er jeg enig og kommer til å oppgradere. 16gb ram er vel i overkant mye eller er det bare jeg som ikke følger med på dagens utvikling?

Akkurat hva slags dårlige erfaringer har du med MSI?

Lenke til kommentar

Vil råde deg til å bytte til HD 7850 skjermkortet, det 560 som sitter i er en generasjon eldre og ikke særlig bra. Ellers burde 8GB ram holde i massevis og med mindre du skal kjøre sli/crossfire (2 skjermkort) i fremtiden trenger du ikke mer enn den pcu'en som er der. Med tanke på ssd er den 830 samsungen du så på veldig bra, men tror det hadde holdt med 128 Gb versonen til os og de programmene/spillene du bruker mest og heller ha en 1-2 tb hdd til lagring.

Endret av TotalMess
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Vil råde deg til å bytte til HD 7850 skjermkortet, det 560 som sitter i er en generasjon eldre og ikke særlig bra. Ellers burde 8GB ram holde i massevis og med mindre du skal kjøre sli/crossfire (2 skjermkort) i fremtiden trenger du ikke mer enn den pcu'en som er der. Med tanke på ssd er den 830 samsungen du så på veldig bra, men tror det hadde holdt med 128 Gb versonen til os og de programmene/spillene du bruker mest og heller ha en 1-2 tb hdd til lagring.

Takker

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...