Gå til innhold

Jaktprøven - spm


Anbefalte innlegg

Hei! jeg og en kompis har veldig lyst til å ta jakt prøven. og vi bor i fredrikstad. Har sett på flere sider og det er utrolig mange forskjellige tider på kursene.

 

Mine spm:

 

1.

Hvor lang tid tar det å ta jakt prøven? altså fra du begynner på kurs og til du har serfikatet i hånden.

 

2.

Har dere noen kurs dere ville anbefalt meg? om dere f.eks. har tatt kurs her i fredrikstad eller rundt i fr.stad.

 

3.

Er jakt prøven veldig vanskelig??

 

Takker for svar!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest medlem-16183

Hei! jeg og en kompis har veldig lyst til å ta jakt prøven. og vi bor i fredrikstad. Har sett på flere sider og det er utrolig mange forskjellige tider på kursene.

 

Mine spm:

 

1.

Hvor lang tid tar det å ta jakt prøven? altså fra du begynner på kurs og til du har serfikatet i hånden.

 

2.

Har dere noen kurs dere ville anbefalt meg? om dere f.eks. har tatt kurs her i fredrikstad eller rundt i fr.stad.

 

3.

Er jakt prøven veldig vanskelig??

 

Takker for svar!

 

Da jeg tok jaktprøven brukte vi to eller tre måneder. Vi brukte definitivt ikke over tre måneder.

 

Om den er vanskelig? Det spørs hvor mye du leser, men den er ikke like vanskelig som bilførerkort.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Jegerprøven går over 9 kvelder på 3 timer og en praktisk dag inkl. i de timene.

Om du googler litt, så er jeg ganske sikker på at det er en siden som har full oversikt over alle jegerprøve kurs rundt omkring i landet. Jegerprøven blir så vanskelig som du gjør den til, om du er ivrig, leser litt og er oppriktig interessert vil du ikke ha noe problemer med å bestå.

Lenke til kommentar

Er vel mye teori nå tror jeg i forhold til når jeg tok den på begynnelsen av 90 tallet.

Vi hadde tre kvelder med teori på en time, så var vi å skjøt på blink og leirduer, han/hun som var best fikk resten av leirdueammoen i premie.

 

Deretter hadde vi en prøve med 40 spørsmål mener jeg det var, og man måtte ha 30/35 riktig.

Selv om du sikkert har mer teori nå en før, så vil jeg anbefale deg å lese jegerprøveboken, mye god informasjon der :)

 

Jakttider og dyretyper tror jeg er den vanligste tingen man får på prøvene.

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...
  • 4 uker senere...
  • 11 måneder senere...
  • 2 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...