Gå til innhold

gaming skjerm til PC


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

27" eller 24"?

2 eller 3 skjermer?

hadde tenkt et budsjett på 5000, men må ha to skjermer.

Dette er subjektivt, så det er ingen fasit her, men jeg personlig synes 24" passer bra til 1920x1080/1200. Hvis du vil ha større skjerm, så velger du selvfølgelig 27". Det kommer også an på hvor langt du sitter unna skjermen.

 

60Hz vs 120Hz, så er 120Hz selvfølgelig bedre, men det har lite for seg hvis du sjeldent ser over 60fps i utgangspunktet.

 

"2 eller 3 skjermer?" én 2560x1440/1600.

Lenke til kommentar
benq xl2420t, utrolig digg skjerm. 120hz er utrolig nais :p når du er blitt vant til det klarer du ikke 60hz lenger uansett om du får fps under 60 for alt flyter generelt så mye bedre.. alt fra windows til spill.

 

Jeg må først si at jeg har veldig lite peiling på PC'er generelt. Når det er sagt, så lurte jeg på hva forskjellen mellom (1) "BenQ XL2420T 24" " og, for eksempel, en (2) "Samsung 27" LED-skjerm SyncMaster LS27B750VS"? Likte veldig godt designen på Samsungen, men lurer på om det er noe bra i forhold til den du anbefalte. Takk for svar!

Lenke til kommentar

Jeg må først si at jeg har veldig lite peiling på PC'er generelt. Når det er sagt, så lurte jeg på hva forskjellen mellom (1) "BenQ XL2420T 24" " og, for eksempel, en (2) "Samsung 27" LED-skjerm SyncMaster LS27B750VS"? Likte veldig godt designen på Samsungen, men lurer på om det er noe bra i forhold til den du anbefalte. Takk for svar!

Skal vi se:

BenQen har 120Hz oppdateringsfrekvens konstra 60Hz på Samsungen

 

Samsungen har av grensesnitt 2x HDMI (er TV-grensesnitt, kan være klussete å koble mot PC) + VGA (kan bli uskarpt bilde om du ikke kjøper en dyr kabel og ingen kraftige skjermkort støtter VGA direkte i dag,) den har ikke DVI (PC-grensesnitt, på vei ut) eller Displayport (fremtidens PC-grensesnitt.)

BenQen har derimot 2xHDMI, DVI, og Displayport.

 

Samsungen har ikke VESA-fester, altså kan du ikke montere den på veggen eller på stativ. Den støtter ikke tilting så den står på høykant, og kan ikke justeres i høyden, heldigvis har den justering i vinkel. Høyttalere har den.

BenQen har VESA-fester, den støtter tilting mot høykant, og kan justeres i høyden, den har også mulighet for justering i vinkel. Denne har ikke høyttalere.

 

 

Kort sagt:

Samsungen du har funnet er en 27" TV merket PC-monitor, mens BenQen er en 24" PC-skjerm rettet mot gaming i spill med mye twitch-action.

Lenke til kommentar

Takk for den detaljerte forklaringen, arni90. Det jeg nå lurer på er om det finnes noen andre PC-skjermer som kan være bedre enn den som er anbefalt (dvs. BenQ'en)? Jeg vil kjøpe en PC-skjerm snarest mulig, men vil finne ut hva alternativene er før det blir et kjøp. Skjermen skal hovedsakelig brukes til spilling.

 

Noe annet jeg lurer på er om PC-skjermer kan brukes til konsoll-spilling? Det er ikke alltid TV-skjermen er ledig, så tenkte det kunne være et alternativ. Takk fo svar!

Lenke til kommentar

det er ingen dårlig ide. men prøv 120hz skjermen først også blir du nok frelst du og :p også burde du kjøpe en litt billigere 27 tommer ettersom xl2420t er mye bedre generelt og er biligere enn den samsungen

 

edit: har ikke sett en 120 hz som er billigere enn benq xl2420t, det er en asus skjerm som er litt bedre men koster nesten 1500 kr mere.

Endret av cannibalguppy
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...