Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Finner ikke min ReadyNas på Samsung SmartTV


Anbefalte innlegg

Jeg har kjøpt inn en Netgear ReadyNAS Ultra 2, samt en D-Link DIR-655 Router. Har en Samsung Smart TV UE55D6505.

 

Har koblet NAS og tv til ruteren med kabel. Har ingen problemer med og finne NAS'en på nettverket fra datamaskinen og laste opp/ned fra den. Men finner ikke NAS'en på tv'en.

 

Jeg hadde håpet at jeg skulle klare og gå direkte inn på NAS'en fra Tv'n og se filmer, serier, bilder etc..

 

Har prøvd og koblet en ethernet-kabel direkte fra NAS'en til tv'n uten hell. Det er 2stk LAN koblinger(inn/ut?) på NAS'en..

Har prøvd det samme med USB-kabel fra NAS'en til TV uten hell der og..

 

Tuuusen takk for eventuell hjelp! :))

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg hadde håpet at jeg skulle klare og gå direkte inn på NAS'en fra Tv'n og se filmer, serier, bilder etc..

Kanskje du må slå på 'Streaming Services' (ReadyDLNA) for å få det til å virke?

TV'en vil ikke aksessere NAS'en på samme måte som PC'en.

 

(Jeg har ikke ReadyNAS selv, men en Samsung SmartTV som kan spille media fra en Windows-server.)

Lenke til kommentar

Jeg hadde håpet at jeg skulle klare og gå direkte inn på NAS'en fra Tv'n og se filmer, serier, bilder etc..

Kanskje du må slå på 'Streaming Services' (ReadyDLNA) for å få det til å virke?

TV'en vil ikke aksessere NAS'en på samme måte som PC'en.

 

(Jeg har ikke ReadyNAS selv, men en Samsung SmartTV som kan spille media fra en Windows-server.)

Virker fortsatt ikke :/

Lenke til kommentar

Nå har jeg ingen ReadyNAS, så jeg er usikker på hvordan innstillingene er der, men jeg har en annen NAS fra Netgear og som sagt over her skal du bruke ReadyDLNA.

Der må du velge hvilken mappe® som skal deles ut over DLNA. Deretter skal du finne den i listen over kilder på tv'n.

 

Funker klokkerent hjemme hos meg med begge tv'ene. Begge er Samsung, ene 2 år gammel, den andre 2 mnd gammel. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...