Gå til innhold

Mange problemer med min bærbare pc


Anbefalte innlegg

Hei - og takk så mye igjen! Veldig snilt av deg å ta deg tid til dette ;)

 

Jeg tenker at recovery med HP-cd virker mye enklere, da man slipper å finne frem til alle programmene man vil ha installert igjen, hvis jeg har forstått dette riktig.

Skal prøve å få tak i dette, men litt dumt hvis det ikke selges...

 

Jeg har aldri opplevd problemer med lagring; det har som regel gått helt bra...

 

Jeg skal prøve meg på å ta en tur til butikken igjen...!

Takk skal du ha så mye for hjelpen ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Btw du vet vel ikke tilfeldigvis hva NETAPI32.dll er for noe?

For når jeg slår på pc'en er det denne beskjeden jeg får opp (og dette har jeg ikke vært borti før): "Programmet kan ikke starte fordi NETAPI32.dll mangler på datamaskinen. Prøv å installere programmet på nytt for å rette opp dette problemet".

Denne beskjeden begynte å dukke opp samtidig som disse firkantene...

Lenke til kommentar

Det kan tyde på at det er noe feil med Windows-installasjonen din. Har du prøvd å kjøre chkdisk og sjekke om alt er vel med harddisken din? Det skader uansett ikke ;)

Når det gjelder Recovery CD så vil den gjenopprette PC-en til sånn den var når du kjøpte den. Programmer som PDF-leser, OpenOffice (eller LibreOffice) må du legge inn selv.

 

EDIT: Får kanskje nevne hvordan du kjører chkdisk. Først starter du kommandovinduet (Start->Run/Kjør og skriv inn cmd). Deretter skriver du inn chkdsk /b /x

Merk at dette vil ta en stund fordi den søker etter feil i filsystemet og fysisk på disk. Sannsynligvis spør den om du vil gjøre det under neste oppstart, svar ja på dette.

Endret av hjahre
Lenke til kommentar

Ser ut til at du har fått dine forbrukerrettigheter krenka. Jeg, med forbehold, kan ikke tenke meg at de problemene du har opplevd med pcen skyldes brukerfeil og at du derfor ikke skulle ha betalt for reperasjoner. Jeg ville ringt forbrukerrådet og fortalt historia så ærlig som mulig til dem og spurt om råd. Kanskje kan du få pengene tilbake og komme ut av dette på en bedre måte. Det gjelder å kjenne sine rettigheter og de er det aldri for sent å lære seg.

http://www.forbrukerradet.no/

Lenke til kommentar

Det er brukerfeil, for hvis det ikke er brukerfeil så blir denne personen svindlet, og det tror jeg ikke en butikk vil gjøre. Da snakker vi media oppslag

Vi kommer ikke lenger her bortsett fra at det må tas en recovery\reinstallasjon av windows til slik den var som fabrikkny, funker ikke det så tyder det på en hardwarefeil.

 

klarer du ikke gjøre dette selv, må du dra til butikken og betale for dette, eller kontakt HP\compaq support og få de til å sende deg recovery media.

Lenke til kommentar

Det er brukerfeil, for hvis det ikke er brukerfeil så blir denne personen svindlet, og det tror jeg ikke en butikk vil gjøre. Da snakker vi media oppslag

Vi kommer ikke lenger her bortsett fra at det må tas en recovery\reinstallasjon av windows til slik den var som fabrikkny, funker ikke det så tyder det på en hardwarefeil.

 

klarer du ikke gjøre dette selv, må du dra til butikken og betale for dette, eller kontakt HP\compaq support og få de til å sende deg recovery media.

 

Hvordan kan internettforbindelsen slutte å fungere som en følge av en brukerfeil? Og hva med plutselig svart skjerm? Hva er brukerfeilen her? Med forbehold om at jeg ikke har lest alt her.

Endret av ronron25
Lenke til kommentar

Hei igjen alle, og takk igjen for svar og for hjelp.

 

Jeg var innom butikken igjen igår, og der ble jeg møtt med samme drittholdning til gutta.

 

De har en utrolig fordel over mennesker som vet veldig lite om data. De hevdet at selv om jeg hadde akkurat det samme problemet gang på gang, så skyldes det ulike feil, og da må jeg betale for det ettersom det ikke dekkes av garantien. Dette til tross for at jeg - som nevnt - bare har brukt pc'en til å skrive og surfe på nett i forbindelse med informasjon til skole, oppgaveskriving ol.

 

Jeg er så dritt lei av å gå inn til den butikken hele tiden og bli møtt med frekke mennekser.I går stod jeg der i en halv time og prøvde å få dem til å forklare meg hvorfor akkurat samme feil på pc'en kunne skyldes ulike grunner, når jegneste aldri har brukt pc'en - langt fra installert fancy programmer på den osv.

Men der ville de ikke høre, krevde bare en timespris for å undersøke igjen,

 

Nå orker jeg rett og slett ikke mer konflikter. Jeg bare kjøper en ny pc et annet sted, og handler aldri hos vedkommende butikk igjen.

Lenke til kommentar

God idé. Men den du har, leverer du bare fra deg i butikken, med et lite brev der du sier REKLAMASJON, og beskriver hva som ikke virker, og at du mener at du har ingen skyld i det, og at du vil enten A) heve kjøpet og få pengene tilbake, eller B) få en ny, tilsvarende maskin uten ekstra omkostninger. Spiller ingen rolle hva de i butikken sier. Forlang å få en skriftlig kvittering på at du har levert inn maskinen for reklamasjon. Ta kontakt med forbrukerombudsmannen, beskriv problemet og saken, og gi dem navn og kontaktinfo til butikken. Deretter går du derifra uten maskin, og så er problemet deres.

 

Slett personlige ting du har lagret på harddisken først, om mulig overfør dem til et annet lagringsmedie,

Endret av thomit
Lenke til kommentar

Meget tvilsom adferd. Kontakt forbrukerombudet med alle relevante opplysninger i saken. Det er litt for j**lig hvis slike slasker kommer seg unna :)

 

PS. Du må gjerne la forbrukerombudet få en lenke til denne tråden her, der du jo har forklart problemet og omstendighetene ganske så godt allerede.

Endret av thomit
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Nå er jeg litt nysgjerrig. Ble det no' orden i dette rotet?

 

Hehe, nei. Kommer dessverre ikke noe videre med dette.

Er lei av å bruke masse tid og krefter på å krangle med de frekke gutta. Føler meg skikkelig dum hver gang jeg er i butikken og må stå og krangle foran andre ansatte og kunder...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...