Xandathrii Skrevet 30. august 2012 Rapporter Del Skrevet 30. august 2012 Heisann! Jeg er nå så møk lei en av mine biler at jeg vurderer å kvitte meg med den til fordel for en leasing bil. Men jeg prøver å finne ut av hva det innebærer å lease en bil egentlig. Hva inngår i en vanlig leasing-avtale? Det er sikkert store forskjeller fra selskap til selskap, men hvordan er det med årsavgift, eu-kontroll, slitedeler som må byttes etc? Står selskapene for dette som regel? Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 30. august 2012 Rapporter Del Skrevet 30. august 2012 Normalt: "I tillegg til selve månedsleien betaler du vanlige driftsutgifter som drivstoff, forsikring, årsavgift og service." Det kan selvfølgelig være avvik fra dette og det er kontrakten for leasingavtalen fra leasingfirmaet som gjelder . Du kan lese litt her: http://www.toyota.no/finance/finansiering/privat/privatleie.tmex Jeg har sett grundig på dette med leasing og kommet til konklusjon at det alltid er dyrere enn å eie bilen selv. 1 Lenke til kommentar
Panelbeater Skrevet 30. august 2012 Rapporter Del Skrevet 30. august 2012 Heisann! Lurte på å lease selv en gang i tiden. og sjekket litt rundt for en tid siden. Når det gjelder hva som inngår i avtalen, er det forskjell fra merke til merke. eg leste litt på privatlease.no, og velger å tro at disse er meget seriøse da de selv sier seg inhabile til spørsmålet om leasing eller kjøp er billigest. https://www.privatlease.no/Serviceavtaler/ Ser ut til at de fleste dekker alt som omhandler service etter kilometer. derunder slitedeler og bremser. Denne syns eg personlig forklarte ting enkelt, uten masse vissvass. http://www.aftenposten.no/okonomi/innland/Lav-rente-gjor-leasing-fristende-5586427.html Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 30. august 2012 Rapporter Del Skrevet 30. august 2012 (endret) Husk at dersom bilen skades og blir totalvrak så "taper man startleien" (uansett om man er skyld i skaden eller ikke). Endret 30. august 2012 av mobile999 Lenke til kommentar
trra Skrevet 30. august 2012 Rapporter Del Skrevet 30. august 2012 Denne syns eg personlig forklarte ting enkelt, uten masse vissvass. http://www.aftenpost...de-5586427.html Enkelt og med en feil\uklarhet, mener nå jeg : * Å lease en VW Touran vil koste 173.216 kroner på tre år. Leasingselskapet er ansvarlig for å selge bilen, og bærer risikoen for verdifallet. * Å kjøpe en tilsvarende bil vil koste 182.128 kroner i samme periode om prisfallet er høyt, her satt til førtifem prosent. Som eier bærer du risikoen for verdifallet. At VW touran taper seg 45% iløpet av 3 år er feil. De fleste biler taper seg 50-55% på 5 år, så da sier det seg selv at 45% på 3 år er urealistisk. Dog kan man få dårligere pris ved innbytte enn ved privat salg, men å hente inn flere tilbud er ikke forbudt. 1 Lenke til kommentar
Xandathrii Skrevet 4. september 2012 Forfatter Rapporter Del Skrevet 4. september 2012 Er stygt redd for at leasning ikke er no særlig rimligerer enn å eie nei... Hadde det vært ink. Eu-kontroll m/evnt rep av mangler og årsavgift med i prisen stiller det seg jo anderledes, men tviler vel på at selskapene har dette ink? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå