Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Transformers Fall Of Cybertron gir meg BLUE Screen..help?


Anbefalte innlegg

Så ok, her er problemet. Kjøpte meg ny pc for ca 1.5mndrs tid siden..topp notch for og si det sånn..kjører spill på full grafikk uten problem.

 

MEN så skaffet jeg meg Transformers Fall of Cybertron idag, å hver eneste gang jeg skal kjøre igang spillet så får jeg 0X000000101 error, ifølge nett info så virker det som om det kan være ett driver problem. Men etter å ha oppdatert så og si alt, reinstallert skjermkort osv, så dukker det stadig opp. Noen mente jeg skulle redusere clocken..men greia er at den har jeg ikke rørt en gang fra før, så er det serlig bra og begynne og fipple på den uten grunn?

 

 

Help hehe, suger litt og ha ny pc men ikke kan bruke den som jeg vil (Ja, de andre spillene fungerer fortsatt...er kun dette spillet som gir maskina min hard time)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Start - run - verifier - "Create custom settings" - "select individual settings from full list" - hak av alt unntatt "low resource simulations" - "select drivername from list" - jobb deg gjennom driverne 5-7 stk om gangen, Microsofts er antakelig ikke nødvendige. (skjerm, video, lyd er nok en god begynnelse.)

 

Da får du en bluescreen som forteller hvilken driver som er problemet. Det er sannsynligvis en driver siden du kan fremprovosere den. (Du må boote for å aktivere og for å avslutte. Du risikerer å måtte starte i safemode hvis driveren er veldig hissig og bluescreener deg før innlogging, i tilfelle: run - verifier - delete existing settings.)

 

Driver verifier er microsoft produkt som allerede er installert på maskinen.

Lenke til kommentar

Ok liten mini update. Forlsagene ovenfor var nyttesløse :/ (Det å skifte til Nvidia kort er uaktuellt i og med jeg har punga ut flere 1000 for den jeg har nå :p, det sagt, jeg prøvde og bytte over til en NVidia 8800GT, men tror ikke Direct X 11 søttes av den(?) Så der fikk jeg samme krasj)

 

Ok så til updaten: gikk inn i bios og gjorde en aldri så liten "overclock" ikke mye, men litt. Å da kom jeg så langt som til loading screen til spillet..noe som er mer enn det jeg har sett før, fordi hittil har den kun gått direkte inn i blue screen. Men nå fikk jeg loading screen i 5 sekunder, så blue screen. Kan det være noe? Vil nødig over clocke mer enn det som maskina tåler

 

Fikk da også sagt bare opp loading screen en gang til etter dette, så samme kjør som før.

Kan det være bios, eller rett og slett ett program som ødelegger? Vil jo nødig ta en re-install på hele sulamitten for og få kjørt spillet

Endret av Homunculus
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...