Gå til innhold

Ram disk- hvor mye ram trenger jeg ??


Ni kon

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Du kan jo legge filene på en harddisk, og bruke et program som automatisk laster opp alle filene til rammen ved oppstart. Første oppstart går jo tregt, men windows vil vel være lynkjappt når det ligger i rammen? Har 1024MB ram selv, og tenker på å oppgradere til 2048MB hvis dette viser seg praktisk  :D

 

Første oppstart? Er du gal? Alle oppstartene! Du må jo gjøre det hver gang du starter...

Lenke til kommentar

Et bra RamDisk-program heter kort og godt 'RAMDisk'. Det finner du her: http://www.cenatek.com/product_ramdisk.cfm...fm?Page=RAMDISK

 

Det laster inn et image til rammen når windows starter, som da fungerer som en virtuell harddisk til neste gang du slår av maskinen. Da lagres imaget på den fysiske harddisken, noe som forøvrig også skjer hvert X. minutt i tilfelle strømbrudd. Genialt program, må prøves!

Lenke til kommentar
det går også ann og kjøpe et "harddisk-kort" ..med minnebrikker som ikke slettes ved oppstart... men dette er fryktelig dyrt... men etterhvert blir det kanskje overkommelig.

 

Da går vel dette på PCI bussen? Og det er nok tregere en dual DDR.

Ja, men hvis du bruker denne rammen på pci-kortet som om det var en harddisk har du en forrykende rask maskin! Og det er jo nettopp det som er vitsen med å ha et ekstra pci-kort med rambrikker..

Lenke til kommentar

Skal se om jeg finner den gamle linken... hold on! :)

 

Edit:

 

Det PCI-kortet jeg tenkte på heter Rocket Drive.

 

Fant en test av det her.

 

Utdrag fra testen:

The 2 GB SDRAM installed and tested version we examined retails for US$2,999 while a bare board is US$399 for one good for up to 512 MB capacity.

Ikke noe for Hvermannsen altså! Men har du lyst og råd, så skal ikke jeg stoppe deg.. :wink:

Lenke til kommentar
Hmm, jeg har lenge lurt på hva den typen PCI kontakt heter, har èn sånn på et gammelt IBM HK. Noen som vet? Den på bildet på siden atrax linket til.

Hmm? Hva slags type PCI-kontakt? Det er bare én type PCI-slot, det du mener er nok en ISA-slot, hvis det er den nederste svarte sloten på dette bildet du tenker på.

Lenke til kommentar
Hmm, jeg har lenge lurt på hva den typen PCI kontakt heter, har èn sånn på et gammelt IBM HK. Noen som vet? Den på bildet på siden atrax linket til.

Hmm? Hva slags type PCI-kontakt? Det er bare én type PCI-slot, det du mener er nok en ISA-slot, hvis det er den nederste svarte sloten på dette bildet du tenker på.

 

Nei, den er nøyaktig lik en PCI slot, bare at den har en ekstra slot, vanlige PCI kort passer oppi.

Lenke til kommentar
Nei, den er nøyaktig lik en PCI slot, bare at den har en ekstra slot, vanlige PCI kort passer oppi.

w00t? Skjønner ikke hva du mener...har sett gjennom bildene i linkene jeg hadde i posten min, men la ikke merke til noe sånt...du har ikke en link til en illustrasjon eller noe?

 

Her: http://www.cenatek.com/images/rocketdriveShot.jpg

 

Tror ikke vi snakket om samme bilde :lol:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...