Gå til innhold

Noen som vil lære Objective-C til nybegynner?


Anbefalte innlegg

Hei, hei, og god kveld.

 

{ Det var ingen underkategorier i "Programmering og Webutvikling som var for Objective-C, så derfor plasserer jeg den her. }

 

Er det noen av dere som leser dette som er villige til å lære en nybegynner litt i Objective-C?

 

Jeg har nesten ingen programmeringskunnskaper fra før av, untatt litt i HTML, der jeg kan litt om paragrafer og hvordan jeg begynner med et dokument.

 

Grunnen til at jeg vil lære meg Objective-C er på grunn av at jeg er blitt ganske lei av å ikke kunne programmere mine egne programmer. Istedenfor må jeg bruke andres ferdige (eller uferdige) programmer.

Det jeg vil helt konkret er å lage en applikasjon til iOS.

 

Hvis noen av dere har lyst til å lære meg litt om Objective-C, send meg en PM.

 

Tusen takk til alle dere som er villige til å hjelpe meg.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vil du lære deg Objectiv-C eller Java? Ref: http://www.diskusjon...owtopic=1454929

Ta et språk av gangen slik at du lærer det faktisk. Mange av programmeringsspråkene er like i syntax noe som hjelper på seinere :)

 

Btw, lage applikasjon til iOS? Da kreves Apple Developer Program , xCode og en Mac-maskin :) Ellers er det Objective-C det går i for iOS.

 

Android? Java & en maskin som støtter JDK. (Java Development Kit).

Endret av eak2k_InnleggNO
Lenke til kommentar

Har rørt Objective-C en gang (kom fra en C og Python -verden) og kan ikke si jeg ble fristet til å røre det flere ganger.

Jeg syns det virket rotete, men det kan være for at jeg ikke vandt til det språket. Kan godt hende det er greit språk å begynne med når man ikke har noe bakgrunns-språk :)

 

Men siden du er nybegynner kan du f.eks se på noen youtube-snutter, da får du en grei innføring til å få en liten feeling av hvordan det er :)

Lenke til kommentar

iOS er en dårlig plattform å lære seg utvikling på. Du kommer til å møte på en rekke hinder før du engang kan starte:

- Det KREVES at du utvikler på en Macintosh

- OS X lar seg IKKE kjøre på en normal PC med mindre du har vært veldig obs på at du hadde tenkt til å kjøre OS X da du kjøpte maskinvaren.

- Utvikling til iOS krever en lisens av Apple så fort du har tenkt til å legge programmet ut på din egen mobiltelefon. Inntil du skaffer det, får du bare kjøre programvaren i en emulator.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...