Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg har tidligere hatt chess, som bruker netcom sitt nett, og fikk et godt tilbud fra djuice, som gjorde at jeg byttet, da i god tro om at telenor sin dekning er bedre enn netcom sin. Netcom har egentlig hatt ganske grei dekning de fleste steder, men litt dårlig enkelte steder. Nå, med telenor, så har jeg stort sett 0-1 strek på dekningen, og der jeg bor(praktisk talt nesten midt i Bergen sentrum) sitter jeg nå uten signal i det hele tatt.

 

Hvordan i all verden kan telenor reklamere med Norges beste dekning? Er det kun i Bergen telenor er elendig?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Se finnsenderen.no

 

NetCom sin sender kan peke mot dine vinduer og du har bedre dekning med dem, eller mobile norway for den saks skyld i just din leilighet selv om telenor sine antenner er på taket over deg.... Hvem som har best dekning i en by på ett bestemt sted varrierer stort! Jevnt over har Telenor bedre dekning og flere sendere, slik att odsen for att de har bedre dekning i en gitt leilighet er større. Men hva som er best i din må du finne ut ved å prøve alle tre; NetCom, Telenor og MobileNorway.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

SIM-kortet har ingenting med dekning å gjøre. Ditt SIM-korts IMSI (SIM-nummer) oppgave er å knytte det opp mot et nettverk og matche med MSISDN i abonnementet ditt (ditt mobilnummer). For å knytte det opp er SIM-kortet avhengig av stråling ut fra mobilen din så den finner nærmeste sentral. SIM-kortet sender ikke i seg selv ut stråling.

 

Derimot kan et SIM-kort bli slitt og mobilen din kan slite med å lese det. Om dette er tilfelle ville du ikke hatt dekning i det hele tatt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

....

 

SIM kortet har da ikke noe med dekning å gjøre! Brukken antenne i telefonen har det.... men hva i alle verden har det å si om du bytter sim kort?!?!?! Med mindre det er fra NC til TnM eller MN osv...

 

Som jeg skriver over, så ligger nok leiligheten din til slik att signalene ikke trenger inn til deg med det selskapet du bruker i dag.

 

Om ingen av selskapene virker for deg - så skaff deg en femtocell fra Network Norway....

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

....

 

SIM kortet har da ikke noe med dekning å gjøre! Brukken antenne i telefonen har det.... men hva i alle verden har det å si om du bytter sim kort?!?!?! Med mindre det er fra NC til TnM eller MN osv...

 

Som jeg skriver over, så ligger nok leiligheten din til slik att signalene ikke trenger inn til deg med det selskapet du bruker i dag.

 

Om ingen av selskapene virker for deg - så skaff deg en femtocell fra Network Norway....

 

Nå har jeg byttet til chess(teliasonera). Full dekning her. Men i følge finnsenderen.no, så har telenor 5 sendere innen 100 meter herfra, mens netcom har 3. Så det må ha noe med simkortet å gjøre tenker jeg. Dårlig kontakt eller noe sånt kanskje?

Lenke til kommentar

Nei. Har telefonen kontakt med SIM-kortet, har den kontakt. Dekning har som sagt ingenting med SIM-kortet å gjøre. På plasser med mye folk kan en basestasjon bli full, og oppleves ute av drift. Eksempel på dette er under store stevner hvor det er 30'000 på samme plass. Her kan noen oppleve å ikke ha dekning, enda de er 50 meter unna nærmeste basestasjon.

Når du tenker på at mer enn annehver nordmann bruker Telenors sendere, trengs det også kapasitet deretter. Mulig området ditt er fullt av folk, og de 5 senderne ikke er nok.

Lenke til kommentar

.... og så kanskje du har fri sikt til en av netcoms sendere, mens telenors ligger i skyggen (en bygning i mellom f.eks.) Tviler på att de er kapasiteten som har noe med dette å gjøre, de bygger i takt med at den øker. Men på nyttårsaften, krisesituasjoner, festivaler ol. så blir det en annen sak.

 

Bra å høre at NetCom virker bra! :) Er imponert over hvor mye de bygger ut - håper Bjørn og telenor kommer med en rå pressemelding under lanseringen av LTE som viser att de kjører forbi de igjen på utbygningstakten slik at NC ikke racer forbi TnM!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...