Gå til innhold

Nedbetaling av lån - hvor langt er det verdt det?


Christian86

Anbefalte innlegg

Jeg har i dag ca disse lånene

 

1,4 millioner på leilighet

300 000 studielån

 

 

Jeg har BSU på 150 000 (142 000 ink renter - blir 150 med årets ish) og bil anslagsvis verdt 250 000 når den skal selges om 1-2 år (ikke lån på den).

 

Jeg har betalt ned ca 200 000 på lånet i år, 1. året, og januar 2014 løses BSU inn + oppsparte penger, og lånene bør være ca slik:

 

950 000 boliglån

 

290 000 Studielån

 

Så er spørsmålet - en kamerat i beste mening tenker jeg bør droppe feks TV og høytalere som jeg har lyst på og heller legge i lånet, men når jeg har bilen som skal selges om 2 år, og med rundt 150 000 oppspart.

 

Sånn sett - er det egentlig verdt - utover det å innløse BSU og sparepengene for å få ned lånet til beløpene ovenfor, å stresse mer da?

 

Jeg tenker at jeg frem til bindingen på rentene går ut i 2016/2017 så kan jeg heller spare en ekstra buffer på 200 000 + bil, og så betale inn, eller evnt dele og kjøpe en elbil.

 

Er jeg på vidda som tenker dette ser greit ut?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du har kun huslån og studielån?

 

Isåfall hadde ikke jeg stresset mer enn vanlig for å betale ned disse to lånene.

Om du har mye til overs hver måned kan det jo være en ide å kanskje betale 2-3k ekstra på huslånet hvert forfall. Men utover det ser jeg ikke helt poenget.

Det er jo ikke snakk om veldig mye renter på de lånene du har, men å spare en buffer er jo aldri dumt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...