Gå til innhold

Kjøpe varer fra Amazon.co.uk


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

gud bedre for et nisseland vi bor i !!

 

Du kan kjøpe varer opp til maks 200 kroner tollfritt.

 

http://www.toll.no/

 

Ring og spør og grav og mas.

 

Si at den er til eget forbruk, en rekke varer slipper du nemmelig toll på.

 

Men kan konkludere med at en vare til 280 tolles med 180 bare er en indikator på at man bør vurdere flytting til et annet land.

 

 

Jeg bruker også plsy og har akkurat bestilt en dvd til 210 kroner. Dette blir spennende......

Lenke til kommentar

glem det der med gaver/gift.

Bestilte cder til dama, og tollvesenet klarte faktisk å ringe henne for å spøre om hvem som var avsender.

Hun hadde en mistanke til meg og oppga mitt tlf. nr. Jeg fikk da telefon på jobben, med forespørsel om jeg garanterte for tollbehandlingsgebyret.

 

urk.

Lenke til kommentar

Posten tar 149 kroner bare for å fortolle varen i tillegg kommer mva/toll

Du kan fortolle pakken selv over internett, da betaler du bare 69 kroner i gebyr + mva/toll, men det tar lengere tid før du får pakka :( (og du må si ifra til posten om at du vil ha det på denne måten).

 

Har aldri hørt om maks grense på gave til 1000 kr, men det er godt mulig at det er regelen, det veit jeg ikke. Jeg har bestilt pakker som har kommet som gaver på over 5000kr, og det har aldri hvert noe problem for meg (prisen har ikke vært fikset på). Men det enkleste er å få dem til å sende det enten som gave eller få de til å sette prisen på varen til under 200 nok, dette kan du si ifra i et kommentar felt eller sende dem en mail.

 

Har forresten aldri opplevd og fått noe ekstra, hverken i toll eller mva når jeg har bestilt av amazon.com, aldri testet amazon.co.uk

 

PS: ligg unna webshopper som ikke sender med posten, ups eller dhl.

Har gått på en smell med nor cargo der....

Lenke til kommentar

Jeg bruker også plsy og har akkurat bestilt en dvd til 210 kroner. Dette blir spennende......

 

Det kommer ann på hvordan humør tolleren er i tror jeg...

 

Spillet som jeg betale kr. 180 i toll på var GTA: Vice City.

 

men før det har jeg bestilt Anno 1503, den gikk rett igjennom uten noe mas! :-)

 

EDIT: Dumt du ikke kan sende som gave hos play.com, da hadde jeg bestilt myyye mer der! ;)

Lenke til kommentar

hvordan fungerer dette på www.play.com ?

 

De har jo frakt inkludert i prisen. Du kan jo ikke tolles for frakt, eller? Hvor mye er det play beregner i frakt? En dvd til 220 kroner må jo ha en del av seg som frakt?

 

Det må jo da lønne seg å spekulere i valutakurser da når du handler i utlandet over nett.

 

Nei gud bedre for et latterlig land vi lever i. Mente jeg leste noe om at grensa skulle flyttes til 1000 kroner.

Lenke til kommentar

De har jo frakt inkludert i prisen. Du kan jo ikke tolles for frakt, eller? Hvor mye er det play beregner i frakt? En dvd til 220 kroner må jo ha en del av seg som frakt?

 

Det må jo da lønne seg å spekulere i valutakurser da når du handler i utlandet over nett.

 

Nei gud bedre for et latterlig land vi lever i. Mente jeg leste noe om at grensa skulle flyttes til 1000 kroner.

 

Du må betalle toll av frakta, men for å regne ut om du må betalle toll tas ikke frakta med. Jeg undersøkte det ganske nøye før jeg kjøpte et tilegg til et spill som kosta under 200kr på amacon.co.uk, men med frakt ble det over.

 

Jeg tror det er vanskelig å vinne noe særlig på valutakurser (med mindre du vet hvilken vei den vil gå), selv om du kan få det billigere enn norske butikker så er ikke det pga. kursen.

 

Helt enig at grensa burde flyttes til 1000, eller mer men det ser ikke ut som det skjer.

Lenke til kommentar
gud bedre for et nisseland vi bor i !!

 

Du kan kjøpe varer opp til maks 200 kroner tollfritt.

 

http://www.toll.no/

 

Ring og spør og grav og mas.

 

Si at den er til eget forbruk, en rekke varer slipper du nemmelig toll på.

 

Men kan konkludere med at en vare til 280 tolles med 180 bare er en indikator på at man bør vurdere flytting til et annet land.

 

 

Jeg bruker også plsy og har akkurat bestilt en dvd til 210 kroner. Dette blir spennende......

 

Det er viktig å skille mellom moms og toll. Det er faktisk mange varegrupper som er tollfri når de bestilles fra utlandet.

 

Noe annet er moms. Dette skal beregnes på alt som er over en verdi av 200 NOK. Noen unntak. Bøker er såvidt jeg vet fritatt for moms.

Lenke til kommentar

Det går ann å bestille varer fra Internett med såkalt "Poste Restante". Du bestiller da varen i ditt eget navn, men sendes til et annet postkontor enn ditt eget. Hvis du sender pakken til et postkontor i Sverige kan du bestille varer for inntil 6000kr uten å måtte betale toll for den. Ulempen er at du må hente den på postkontoret der selv.

 

Se posten for forklaring:

https://adresseendring.posten.no/Adresser/Faq.jsp#26

 

Artikkel i Dagbladet:

http://www.dagbladet.no/dinside/2003/04/04/365747.html

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...