Gå til innhold

Belær en nyengasjert hjemmekino interessert


Anbefalte innlegg

Nå har jeg endelig kommet meg ut av studentlivet og er veldig klar for å kjøpe et skikkelig anlegg.

 

Har måtte begynne i det små, så nå runger det en 46" Samsung smart tv med 3d. Og dessverre et dårlig pc anlegg, 2 fronthøytalere og subb.

 

Det neste naturlige steget er å fikse anlegg. Her sliter jeg litt fordi jeg har alltid vært blakk og anlegg er dyrt :)

 

Etter å søkt litt rundt, og forsøkt å gjøre meg en mening har jeg kommet fram til følgende to løsninger:

 

http://www.hifiklubben.no/produkter/hoyttalere/system/argon_junior-40-51_hoyttalersystem.htm

 

med

 

http://www.hifiklubben.no/produkter/hjemmekino/receivere/denon_avr-2113_hjemmekinoreceiver_sort.htm

 

Alternativt, og det jeg begynte med var denne:

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=746213#extra

 

Etter en stund gikk det opp for meg at Samsung anlegget rett og slett vil kopiere en del av funksjonene til tven (Samsung smart tv, dlna etc.), altså totalt unyttig.

 

Kvalitetsmessig så har jeg bare en magefølelse for at det anlegget hos Hifiklubben er bedre.

 

Noe annet er at løsningen på stua gjør at det er en "naturlig" gangvei mellom kjøkken og gang gjennom stua. Som da gjør at alle kabler må trekkes gjennom gangveien mellom kjøkkenet og gangen. For å gjøre en vanskelig forklaring kort, man må gå mellom sofa og TV for å komme til kjøkkenet fra gangen. Derfor har jeg sett på muligheten for trådløse bakhøytalere.

 

Er helt ny i gamet og litt rådløs for hvilken løsning man skal gå for, hvilket alternativ er best kvalitet og hva taper man evt. på trådløse bakhøytalere?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har selv dårlig erfaring med slike plasanlegg som det på komplett.

Kjøpte et plastanlegg til 600 kr brukt, verdi kr 6000 og regnet med jeg gjorde det kuppet da det også hadde fått god score i de fleste tester.

Men desverre låt det ikke serlig bedre en høyttaleren på mobilen min, nå står det her fordi det er såpass dårlig at jeg ikke har sanvittighet til å selge det videre (som var planen).

 

Kanskje bare jeg er uheldig men...

 

 

Uansett, er det en ting som er lurt å ta med seg er følgende:

Du får gjerne det dobbelte eller mer ved bruktkjøp.

sjekk bruktmarkedet på hifisentralen.no og avforum.no

 

EDIT: OG en ting til, ikke heng deg for mye opp i dyre kabler

Endret av Evelen!
Lenke til kommentar

Har selv dårlig erfaring med slike plasanlegg som det på komplett.

Kjøpte et plastanlegg til 600 kr brukt, verdi kr 6000 og regnet med jeg gjorde det kuppet da det også hadde fått god score i de fleste tester.

Men desverre låt det ikke serlig bedre en høyttaleren på mobilen min, nå står det her fordi det er såpass dårlig at jeg ikke har sanvittighet til å selge det videre (som var planen).

 

Kanskje bare jeg er uheldig men...

 

 

Uansett, er det en ting som er lurt å ta med seg er følgende:

Du får gjerne det dobbelte eller mer ved bruktkjøp.

sjekk bruktmarkedet på hifisentralen.no og avforum.no

 

EDIT: OG en ting til, ikke heng deg for mye opp i dyre kabler

 

Det var et godt tips! Skal sjekke ut bruktmarketed, men problemet mitt er at jeg sliter litt med å se hva som er bra og dårlig, og da må jeg jo vurdere hvert bruktsalg som kan bli vanskelig :) Men godt tips!

 

Det siste tipset med dyre kabler er bra du sier, har aldri helt forstått bruken av sinnsykt dyre kabler, signalet blir jo uansett begrenset når man bruker en hdmi kabel eksempelvis...

Lenke til kommentar

Hei, prøver meg med en løsning til deg. Vil først og fremst tatt en tur på finn (andre bruktmarkeder) der du kjøper anlegget. F.eks: http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs/annonse?finnkode=36642354

 

Vil anbefale å kjøpe en ny forsterker fordi ikke mangen vil selge forsterker medan det er ein ting du kan ha nesten livet ut. Så ville jeg ha tatt kontakt med hifiklubben ang det anlegget du har tenkt så tar du en hjemmekino receiver som dem anbefaler på det meste.

 

Kabler: kjøp den groveste kabelen på clas ohlson (6mm trur jeg) så har du mer enn god nok kabel. :)

Lenke til kommentar
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...