Gå til innhold

ustabilt trådløst nettverk


Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg sliter med ustabilt nettverk når jeg kjører trådløst. Kobler jeg kabel direkte mellom router og pc, er nettet som det skal. Bor i en boligblokk med flere trådløse nettverk rundt meg, har også noen andre trådløse saker i min egen leilighet. Ser at nettverket for eksempel reagerer kraftig når jeg bruker den trådløse babycallen, men denne kan en ikke bytte frekvens på, men den kan jeg skru av og på ved behov så det er et mindre problem. Jeg har prøvd alle de forskjellige kanalene på min router uten at jeg kan se at det utgjør det helt store.

Min router er av typen zyxel p2812 levert av Telenor. At det er forskjell på kvaliteten på routerne ser jeg ikke bort fra. Er det noen som har erfaring med rotere som eventuelt takler slik ”støy” som ovennevt på en bedre måte enn den routeren jeg har i dag?

Takknemlig for svar :hmm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ville først prøvd å flytte på routeren eventuelt kanskje prøvd å bruke kabel?

 

NETGEAR R6300 11AC DualBand Router

450 Mbps @ 2.4 Ghz 802.11n + 1300 Mbps @ 5 Ghz 802.11ac er vel bland de bedre trådløs routerene på markedet men prisen er stiv.

 

Nå har vel telenor sine routere fått mye pepper gjennom tidene så kan være en Linksys E4200 eller Asus RT-N56U er en oppgradering i seg selv, men problemet er nok du må ha en modem om det er Adsl/fiber du bruker om du ikke slår av DHCP.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...