Gå til innhold

Oppgradere pcen jeg kjøpte for ett og et halvt år siden!


Anbefalte innlegg

Hei.

 

Pcen min begynner å bli litt små fuskete. Den fungerer fint til mitt bruk atm, men snart kommer GW2 og Borderlands 2 og jeg vil gjerne ha muligheten til å spille det så bra som mulig.

 

Atm spiller jeg League of Legends på 60 FPS. Jeg lagget litt i de tidligere GW2 BWE og Stresstest så jeg tenkte det var på tide med en oppgradering. Jeg har lest at GW2 har blitt mer optimalisert siden så jeg vet ikke hvor mye som er nødvendig.

 

Jeg føler jeg trenger en oppgradering til skjermkortet og kjøpe en SSD, men jeg aner egentlig ikke hva jeg snakker om.

 

Stats:

Intel Core i3 CPU 540 3.07GHz

8.0GB RAM

NVIDIA GeForce GTS 250

Silver Power SP-SS500 500W PSU ATX 12V V2.2, 80 Plus, Standard, 1x 6pin (eller noe i den duren..)

Endret av HesteHoven
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Til Borderlands 2 vil du ha et Nvidia-kort siden BL2 skal komme med PhysX, det "billigste" Nvidia-kortet å anbefale i dag er GTX 670.

 

SSD: Intel 520, Samsung 830 eller Crucial M4 er de beste valgene.

 

PS:

For 18 måneder siden var GTS 250 kraftig utdatert og i3-540 ikke akkurat på toppen av anbefalte prosessorer, mulig du husker feil angående kjøpsdato?

Lenke til kommentar

Til Borderlands 2 vil du ha et Nvidia-kort siden BL2 skal komme med PhysX, det "billigste" Nvidia-kortet å anbefale i dag er GTX 670.

 

SSD: Intel 520, Samsung 830 eller Crucial M4 er de beste valgene.

 

PS:

For 18 måneder siden var GTS 250 kraftig utdatert og i3-540 ikke akkurat på toppen av anbefalte prosessorer, mulig du husker feil angående kjøpsdato?

Det er veldig godt mulig ja. 2-3 år kanskje.. Var ikke helt poenget her da ;)

 

Er det noe poeng å oppgradere noe annet? CPU, Strømforsyningen eller noe slikt?

Lenke til kommentar

Fremdeles veldig akseptabel ytelse sett prisen. Er noen gang lommeboka bestemmer mer enn lysten.

 

Hvor i testen til HW.no lå GTX660Ti 20% lavere? Syns å bare ha sett rundt 10%

 

Edit: Om en vil gå opp ca 700-1000kr i pris er jeg svært fornøyd med mitt ASUS nVidia GTX670 CUII Top. Svært stille og kjølig kort, selv under tung last.

Endret av agito
Lenke til kommentar

Fremdeles veldig akseptabel ytelse sett prisen. Er noen gang lommeboka bestemmer mer enn lysten.

 

Hvor i testen til HW.no lå GTX660Ti 20% lavere? Syns å bare ha sett rundt 10%

 

Edit: Om en vil gå opp ca 700-1000kr i pris er jeg svært fornøyd med mitt ASUS nVidia GTX670 CUII Top. Svært stille og kjølig kort, selv under tung last.

cdon.no har tilbud på 670 for 2750 kr, med tanke på at det titt og ofte er slike tilbud er 660 Ti irrelevant i dag.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...