Gå til innhold

Streame musikk fra spotify til større anlegg?


Anbefalte innlegg

Heisann, lenge siden jeg har vært på forumet nå merker jeg. Har bare ett spørsmål som jeg håper å få svar på. Jeg skal sette opp et relativt stort anlegg til et diskotek om noen dager. Arrangørene ønsker å ta i bruk spotify på en pc som blir koblet til mixeren da dette gir dem størst utvalg m.m. Det jeg er redd for da er filene som blir streamet er for små (for mye komprimert) som gjør at høytaler elementene vil overopphetes. Spotify tar i bruk formatet .ogg Vorbis som skal være høvlig tror jeg, men hva sier dere?

 

 

Anlegget som blir tatt i bruk består av fire Coda suber og to topper av samme merket. Husker ikke modellen i farten dessverre..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Heisann, lenge siden jeg har vært på forumet nå merker jeg. Har bare ett spørsmål som jeg håper å få svar på. Jeg skal sette opp et relativt stort anlegg til et diskotek om noen dager. Arrangørene ønsker å ta i bruk spotify på en pc som blir koblet til mixeren da dette gir dem størst utvalg m.m. Det jeg er redd for da er filene som blir streamet er for små (for mye komprimert) som gjør at høytaler elementene vil overopphetes. Spotify tar i bruk formatet .ogg Vorbis som skal være høvlig tror jeg, men hva sier dere?

 

 

Anlegget som blir tatt i bruk består av fire Coda suber og to topper av samme merket. Husker ikke modellen i farten dessverre..

 

Så du mener at temperaturen i høyttalerelementene er omvendt proporsjonal med filstørrelsen? Kan du forklare hvor du har det i fra?

Lenke til kommentar

Heisann, lenge siden jeg har vært på forumet nå merker jeg. Har bare ett spørsmål som jeg håper å få svar på. Jeg skal sette opp et relativt stort anlegg til et diskotek om noen dager. Arrangørene ønsker å ta i bruk spotify på en pc som blir koblet til mixeren da dette gir dem størst utvalg m.m. Det jeg er redd for da er filene som blir streamet er for små (for mye komprimert) som gjør at høytaler elementene vil overopphetes. Spotify tar i bruk formatet .ogg Vorbis som skal være høvlig tror jeg, men hva sier dere?

 

 

Anlegget som blir tatt i bruk består av fire Coda suber og to topper av samme merket. Husker ikke modellen i farten dessverre..

?? filstørrelsen har ikke noe å si, heller ikke komprimeringsgraden da anlegget ikke "dekomprimerer" filene, da det ikke er noe å "dekomprimere". For når man gjør "rå lyd" om til MP3/WMA/OGG og lignende reduserer man bare informasjonsmengden og den nye filen er betydelig mindre.

 

Lydkvaliteten skal ikke ha noe med overopphetingen å gjøre.

 

Så du skal ikke ha noe å bekymre deg for. Men med et bra annlegg bør du sørge for at du har et bra lydkort i PCen da endel integrerte lydkort er mottakelige fra intern støy slik at man får en susing i bagrunnen og en mulig knitring på høye frekvenser.

 

-frank

Lenke til kommentar

Tusen takk for kjappe og gode svar :) Utsagnet har jeg fra utleieren som jeg får utstyret fra. Jeg personlig trodde ikke det hadde noe og si, men da jeg har fått beskjed om å være forsiktig så tenkte jeg det best å spørre. Såvidt jeg forstod så er problemet i noen innebygde filtre som ligger i de aktive høytalerne, de er rett og slett ikke så glad i komprimerte lydfiler.

 

Bare for å nevne det så er anlegget et konsert anlegg, vet ikke om det har noe og si.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...