Gå til innhold

Hovedkortet finner bare SSDen av og til.


Lafro

Anbefalte innlegg

Hei! For en tid siden kjøpte jeg meg en SSD-disk. En type OCZ Vertex 3. Jeg inntallerte Windows på denne, og brukte en vanlig HDD til å oppbevare annet stasj. Etter ett års tid så sluttet SSDen å funke, dvs. at PCen ikke lenger fant den. Jeg fikk da en ny på garantien.

 

Såå, fikk jeg en ny en. Den fant ikke PCen heller :/ Jeg prøvde å ta ut og inn cmos batteriet for å se om det hjalp - og det gjorde det en stund. Men, fikk problemer med oppstart av PCen når jeg hadde slått den av. Så, biosen måtte oppdateres for at oppstarten skulle funke.

 

Men, nå er jeg som dere kanskje forstår tilbake til skratsj. Eller, nesten. Nå finner PCen kanskje SSDen hver 20 oppstart, ellers ikke :/ Såå, det tyder på at SSDen funker, men at hovedkortet ikke finner den.

 

Hva gjør jeg? :O

 

Takker for hjelp folkens!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

sett disken i AHCI og oppdater firmware... sleit med det en periode på min. Har samme disk. pc'n min fant disken hver gang jeg skrudde maskinen helt av og så på igjen... Oppdaterte bios i våres og siden har den vært dønn stabil.

 

Det er forsåvidt tungvindt å oppdatere dem. Du må laste ned firmware updater fra ocz sine sider, og starte programmet fra en annen disk med et OS på.
Endret av vitty
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...