Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Pcen slår seg på, men skjermen fremdeles svart.


Anbefalte innlegg

Jeg mottok i dag en pc jeg bestilte hos komplett, riktignok i deler.

 

specs:

 

HK, cpu og ram

http://www.komplett....aspx?sku=746506

 

Skjermkort

http://www.komplett....aspx?sku=756496

 

Jeg føler jeg har prøvd så og si alt mulig rart. Jeg har prøvd med 1 og 1 ram i hver av portene, jeg har sjekket at alt sitter i som det skal, CPU stiksa er ikke bøyd, jeg har prøvd skjermkort, PSU og ram over på en annen pc, jeg har kobla fra alt utenom skjermkort, cpu, psu og ram, jeg har prøvd med alt på. Prøvd forskjellige skjermer og kabler, de er også forhåndssjekket på en annen pc.

 

Strøm til CPU'n er selvsagt koblet opp, det er også strømmen til både hovedkort og skjermkort også.

 

Jeg har også tatt alt i fra hverandre for så å sette det sammen igjen, men det kommer fremdeles ikke bilde på skjermen.

 

Jeg vil prøve det jeg kan prøve før jeg eventuelt sender dette tilbake til komplett for en sjekk. Har noen av dere pc-spesialister der ute forslag til hva annet som kan prøves? Setter veldig stor pris på tilbakemeldinger!

 

Og strømforsyningen er foresten på 650w. Og jeg har også sjekket om det kan være joringsfeil ved at jeg legger hovedkortet på en plate og kjører hele shiiten der i fra, men det funket heller ikke..

 

 

 

det jeg tror kan være feilen er at strømforsyninga ikke gir ut nok strøm til å drive pcen (Sharkoon SHA600-12a), eller at den har blitt for gammel. Eller at hovedkortet mitt alt har tatt kvelden på et eller annet vis.

 

Jeg leste litt videre her nå, og jeg fant ut at på hovekortet mitt så trengs det:

 

strømkontakter: 24-pin hovedstrømforsyningskontakt, 8-pin ATX12V-kontakt

 

men på strømforsyninga mi så er det bare 6, ettersom hva jeg finner. Kan dette også være problemet at jeg ikke får frem skjermen?

Endret av awezum
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

6 pin? Det er vel PCI kabelen som skal gå til skjermkortet? Det skal være en 20- eller 24 pins strømkabel, og en 4- eller 8 pins. Begge disse skal kobles til hovedkortet. Vet du hvilken strømforsyning du har?

 

Og det kan hende at det bare er noe småtteri. Da jeg bygget PC-en min fikk jeg heller ikke bilde på skjermen, men jeg måtte bare trykke på den og bytte til at den skulle vise HDMI. Og du har koblet skjermen til skjermkortet, ikke rett på hovedkortet?

Lenke til kommentar

Hårek:

Fant ut at det IKKE er strømforsyninga som er problemet.

 

Moby:

Det er 6 pin til skjermkort, 8 til CPU og 24 til hovekortet, og hovedkortet mitt har ikke onboard skjermkort så det er jeg nok veldig sikker på.

 

 

Snakket med komplett (igjen) i stad, og han mente at AMD har hatt tilfeller hvor man faktisk må oppdatere bios, at det faktisk kan være problemet. PSU'n min tok kvelden i stad, så jeg skal få sjekket dette i morgen hos en kamerat om det hjelper å oppdatere bios, om ikke blir dette en garantisak.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...