Gå til innhold

[Løst] Oppgradere os fra w7 til w8


Anbefalte innlegg

Aner ikke hvor en slik post som dette skulle ligge så om dere kan flytte denne til riktig plasering hadde det vært fint.

 

 

det jeg lurer på er.

Jeg har W7 på recoverydisk på min bærbare pc men jeg får ikke brukt den fordi at jeg heller vil ha os på en ssd disk som jeg kjøpte ved siden av. det er heller ikke mulig å bestemme hvor os skal ligge når jeg formaterer pc med recovery.

 

derfor lurer jeg på om man får ny innstalasjons dvd når man oppgraderer fra w7-> w8. hørt at det kun koster 100-150 kr men lurer på hvordan dette funker?

 

får jeg lasta ned en isofil eller blir det som å bruke Windows update?

bruker pr dags dato falsk windows fordi den orginale windowsen ikke lar seg innstalere riktig og asus eller microsoft vil heller ikke sende Dvd.

 

Noen som vet dette forløpet?

 

takk

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vi vet ikke noe til sikkert, men jeg vil anta det funger på samme måte som tidligere, man bestiller recovery DVD for windows 8 fra produsenten eller se lenken under:

 

Men jeg mener også å ha lest dette tilbudet gjelder for folk som har kjøpt pcen senere en juni i år.

 

http://windows.micro...s/upgrade-offer

 

Husk linken over kun tilbyr oppgradering DVD så ikke regn med å få med drivere til din pc hvis det ikke finnes microsoft drivere, kan bluetooth, wireless, i noen tilfeller skjermkort slite med driverne, jeg kan ikke garantere det men har selv opplevd produsenter som ikke gidder å oppgradere driverne med et slik tilbud. Dermed er driverne mere verdt en å få windows lisens billig.

Endret av LMH1
  • Liker 1
Lenke til kommentar

husker ikke helt kjøpsdato men tror det var i juli i år. er ikke bare fordi jeg vil ha billig windows men jeg vil ha ekte windows i og med at det fulgte jo med på pc'en men jeg vil ikke ha OS på en flaskehals til hhd derfor kjøpte jeg en ssd i god to om at jeg kunne velge hvor jeg ville ha os på recovery men det gikk i dette tilfellet ikke. kjøpte foresten en asus g75vw regner med at maskinvaren i dem er så nye at det funker greit med drivere men skal sjekke opp dette:) takk for svar

 

noen fler som har erfaringer med dette?

Lenke til kommentar

Vi vet ikke noe til sikkert, men jeg vil anta det funger på samme måte som tidligere, man bestiller recovery DVD for windows 8 fra produsenten eller se lenken under:

 

Men jeg mener også å ha lest dette tilbudet gjelder for folk som har kjøpt pcen senere en juni i år.

 

http://windows.micro...s/upgrade-offer

 

Husk linken over kun tilbyr oppgradering DVD så ikke regn med å få med drivere til din pc hvis det ikke finnes microsoft drivere, kan bluetooth, wireless, i noen tilfeller skjermkort slite med driverne, jeg kan ikke garantere det men har selv opplevd produsenter som ikke gidder å oppgradere driverne med et slik tilbud. Dermed er driverne mere verdt en å få windows lisens billig.

 

fant på en måte svaret jeg lette etter på den linken du ga meg:)

Må jeg installere Windows 8-oppgraderingen på den kvalifiserte PCen, eller kan jeg installere den på en annen PC?

Oppgraderingstilbudet er avhengig av at du kjøper en Windows 7-PC mellom 2. juni 2012 og 31. januar 2013, men du kan benytte deg av tilbudet og installere oppgraderingen på en hvilken som helst kompatibel Windows-basert PC med et kvalifisert basisoperativsystem.

 

så det vil si at jeg ikke renger filene fra den gamle windows. da mangler det bare å sjekke om driverene støtter det nye OS (så at det ikke er lagt ut noen drivere for det enda så da får jeg bare vente å se)

 

takker for hjelpen

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...