Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Datamaskinen blir ekstremt treg!


Anbefalte innlegg

Hei.

 

Har ett problem jeg har fått nå nylig ved at når jeg slår på datamaskinen for første gang en dag. Blir den ekstremt treg med en gang jeg er inn på windows. Det er akkurat som at windows ikke svarer, men så kommer den tilbake i ett par sekund før den ikke svarer igjen. Dette går ikke over før jeg har restartet pcen. Altså jeg må alltid restarte pcen en gang når jeg slår den på for første gang om dagen.

 

Etter dette pleier ting å fungere greit i noen timer, før det begynner å skje på random tidspunkt igjen. Jeg sliter med å få avsluttet pcen på normalt vis når dette skjer, så det blir som regel å holde inne av/på knappen noe jeg egentlig ikke liker å gjøre. Kan noen bekrefte att dette kan skade pcen? eller går det greit? er vel ikke helt optimalt.

 

Jeg har scannet pcen for alle virus og malware, har brukt TuneUP for å fjerne alle problemer den fant, men det har ikke hjulpet på dette problemet.

 

Dataen jeg kjører er en komplett byggepc jeg kjøpte i desember i fjor.

Jeg kjører windows 7 64 bit. Bare gi beskjed om dere trenger flere spesifikasjoner.

 

Takker for svar!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Prøve å oppdatere firmware'n til SSD'n og se om kanskje der problemet ligger, så sant ikke har den nyeste. Eventuelt google om noen andre har samme feilen i noen forum.

 

Hvist ikke det er problemet ville jeg som nevnt ovenfor, installert w7 på en annen HDD. Da ser du fort om det er SSD'n som er problemet eller ikke.

 

PS: Du kan også først prøve å reinstallere windows på samme disk.

Endret av Jann.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...