Gå til innhold

hjelp kjøp av fiskestang


Ktoffer

Anbefalte innlegg

hei jeg har tenkt å kjøpe meg en ny fiskestang og lurer rett og slett på om noen har noen gode råd om hva jeg bør se etter osv.

 

Skal brukes til ferkvansfiske og lett sjøfiske

sluk og flue med dupp ol.

 

noen som har noen forslag vil at det skal være en god "kastestang" som er grei å ta med seg på fjelltur.

 

hvilken prisklasse bør jeg legge meg på?

 

takker for alle foslag;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg ville sjekket med abru.no og sendt en mail og bedt om en tilbud. Jeg har kjøpt flere stenger (og et lass med diverse utstyr) derfra. Han slenger alltid med noe ekstra om du forskuddsbetaler, så jeg har fått en del ekstra sluker og litt lesestoff derfra.

 

Jeg kjøpte blant annet Shimano Technium-stenger, 11" så litt kraftigere enn hva du skal ha, til nærmere halv pris.

 

http://www.abru.no/f...-323-c-192.aspx

 

Dette settet kan kanskje være noe?

 

Du bør ha en slukvekt på rundt 10-40 gram. Jeg bruker gjerne en kastedupp på 30-35 gram, de flyr fint.

Endret av tore_v1
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Å bruke samme stang til lett sjøfiske og ferskvannsfiske er i utgangspunktet ikke noe jeg vil anbefale. Som tore_v1 skriver bør du ha en stange med kastevekt 10-40 gram, vel å merke for lett sjøfiske og det blir for kraftig for de fleste former for ferskvannsfiske. Unntaket er fiske etter gjedde og laks.

 

Til ørretfiske vil en så kraftig stang ta vekk mye av fiskegleden og også gjøre det vanskelig å kaste langt og presist med mindre sluker og spinnere. Dersom du er villig til å bruke 1500 kroner ville jeg kjøpt to forskjellige stenger til ca 700 kroner.

 

Shimano Forcemaster AX Spinning er en serie som bør kunne passe både om du går for en eller to stenger. Den selges blant annet på Skitt Fiske. Sjekk gjerne siden Alt om Fiskeutstyr for nyttige tips.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...