Gå til innhold

London i morgen - noe spesielt jeg MÅ gjøre/kjøpe?


Arne

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg reiser til London i morgen. Var der en gang for et par år siden, så jeg har vært på de mest populære stedene som westminster, en stor bro, trafalgar square tror jeg, london eye og camden.

 

Det jeg lurer på, er om det er noe jeg bare MÅ få med meg mens jeg er der? En spesiell unik restaurant, verdens beste butikk osv? Og så lurer jeg også på om det er noen spesielle varer som er billigere der borte.

 

Hva med matvarer? Tenker å ta med meg litt "typisk engelsk" hjem, når det kommer til mat. Noe spesiell sjokolade, kaker, te osv?

 

Og hvor pleier man å handle hvis man ikke skal handle designerklær, men mer vanlige merker som Lacoste, Ralph Lauren, Gant osv?

 

Takk for hjelpen!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Treningstøy, sko og kosmetikk er ofte ganske billig der borte. Kjøpte blant annet et par Converse til 250 kr. Nike har svære butikker mange steder i London, blant annet flaggskipet på Oxford Street, Nike Town heter den vel.

 

Te er jo en engelsk slager! Finnes flere små tebutikker i Covent Garden. Der er det også mange andre småbutikker som selger mye rart og litt spesielt, mye artig!

 

Lush og Body Shop er greit å handle fra i London, myye billigere enn i Norge.

 

Det finnes et stort kjøpesenter litt utenfor sentrumskjernen som heter Westfield, der tror jeg du finner det aller meste!

Lenke til kommentar

Jeg har blitt glad i Borough Market, som ligger ved London Bridge (fokuserer på mat, fremfor så mye annet slik som Camden gjør).

 

Ift til Westfield så definerer det to kjøpesenter: Westfield Stratford City (Stratford, sone 3) og Westfield London (White City, sone 2). De to ligger på hver sin kant av byen, og er begge to ganske store (Stratford en av de største shoppingsenter i Storbritannia). Vit dog at den Olympiske stadion ligger i Stratford.

 

Ellers skrev Maiwa mye bra :)

Lenke til kommentar

Jeg har blitt glad i Borough Market, som ligger ved London Bridge (fokuserer på mat, fremfor så mye annet slik som Camden gjør).

 

Enig i den. En helt egen atmosfære der og et godt utvalg av engelske spesialiteter. Det er forøvrig åpent torsdag, fredag, lørdag.

 

Kjøpesenter er funksjonelt om målet er å shoppe, men stort til Londonopplevelse blir det ikke.

 

Mitt faste råd: Ta seg tid til å suge inn atmosfæren.

Med andre ord publunch, en liten hvil i en park, rusle litt på måfå etc.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...