Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

noe feil med turtalett.


Anbefalte innlegg

Det som er feil er at når jeg gir på fra 1 giret og girer til 2 så hopper plutselig turtallet opp til værs , skulle trudd at dette er en porche men d er d ikke . når jeg kjører i 60 og har i 5 og turtallet er rundt 1500 omdreininger og jeg gir bånn gass så hopper turtallet helt opp til 6000 omdrenieger og går ned igjen . Når jeg har i 2 og gasser på og girer til 3 så holder turtallet seg på 5000 omdreingner hele veien mens farten går tregt opp. Og når jeg låkker opp pansret og lokter som brent plast . Den har oppført seg sånn i en uke nå etter at jeg faila i burning

 

Hva har kjedd med bilen? :-S

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det burde du være forsiktig med. En clutch som slurer må du belaste svært, svært forsiktig, fordi den lager mye varme, og mye varme i det området kan ødelegge oljetetninger som ligger der i området (heldigvis kan disse byttes enkelt hvis man først har ute clutchen, så lenge det bare er de som er ødelagt).

 

Det er alltids en mulighet for feilen kan ligge i overføringen til clutchen. Siden du sier at problemet oppsto i forbindelse med feilet burning regner jeg med at du har drevet og sluppet clutchen veldig fort. Det som kan ha skjedd er at justeringen for slitasjekorrigeringen har køddet seg til eller noe lignende.. Hvis dette er tilfelle så burde du i vertfall forsøke å få det sjekket før du ødelegger både clutchen, tetningene, osv. med varme av sluring.

Endret av gxi
Lenke til kommentar

Det burde du være forsiktig med. En clutch som slurer må du belaste svært, svært forsiktig, fordi den lager mye varme, og mye varme i det området kan ødelegge oljetetninger som ligger der i området (heldigvis kan disse byttes enkelt hvis man først har ute clutchen, så lenge det bare er de som er ødelagt).

 

Det er alltids en mulighet for feilen kan ligge i overføringen til clutchen. Siden du sier at problemet oppsto i forbindelse med feilet burning regner jeg med at du har drevet og sluppet clutchen veldig fort. Det som kan ha skjedd er at justeringen for slitasjekorrigeringen har køddet seg til eller noe lignende.. Hvis dette er tilfelle så burde du i vertfall forsøke å få det sjekket før du ødelegger både clutchen, tetningene, osv. med varme av sluring.

 

 

 

Bilen min kostet 5000 :p, takk for det bra svaret :)

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...