Gå til innhold

Flat parabol


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

vel, først vil jeg si at en flat parabol ikke er den beste parabol, men det er vel funksjonen ved og ha en flat parabol som appelerer deg mest regner jeg med.

 

MEN, begge disse produktene er ett og samme produkt, borsett fra navnet. Når ting lages i utlandet (gjerne i asia eller andre land) og det er ett bra produkt med marked innen for ett spesielt land, vil importøren si at de skal ha enerett på og selge dette produktet i landet for å prøve og reise prisene og ha enerett på produkt som mange trenger (altså en avtale med fabrikk/produsent), MEN dette begrenser seg til navn på produktet, og ikke hvilket produkt det er, derfor tar mange "useriøse" produsenter og skrifter navn for at neste mann også skal kunne ta inn dette produktet lovlig i følge kontrakten de har med førstemann. I kina driter mange i sitt eget produktnavn, så lenge de tjener penger.

 

kjøp derfor den billigste eller den som klarer og ha importert den beste av disse produktene

Endret av -=CH=-
Lenke til kommentar

vel, først vil jeg si at en flat parabol ikke er den beste parabol, men det er vel funksjonen ved og ha en flat parabol som appelerer deg mest regner jeg med.

 

MEN, begge disse produktene er ett og samme produkt, borsett fra navnet. Når ting lages i utlandet (gjerne i asia eller andre land) og det er ett bra produkt med marked innen for ett spesielt land, vil importøren si at de skal ha enerett på og selge dette produktet i landet for å prøve og reise prisene og ha enerett på produkt som mange trenger (altså en avtale med fabrikk/produsent), MEN dette begrenser seg til navn på produktet, og ikke hvilket produkt det er, derfor tar mange "useriøse" produsenter og skrifter navn for at neste mann også skal kunne ta inn dette produktet lovlig i følge kontrakten de har med førstemann. I kina driter mange i sitt eget produktnavn, så lenge de tjener penger.

 

kjøp derfor den billigste eller den som klarer og ha importert den beste av disse produktene

 

Grunne til flat parabol er at vanlig parabol ikke er lov her i sameiet.

 

Fysisk har disse to ulik størrelse. Hvis samme produkt i fra en produsent så i såfall ulik prod. serie...

 

Tipper du eller vet du at en slik flat parabol ikke gir samme bildekvalitet som en 60cm vanlig parabol? Skjønner at en flat parabol samler opp f.eks. mer snø men med et overbygg er ikke dette noe problem.

Lenke til kommentar

CH... Har du erfaringer angående det du sier? Eller er det tipping/hva du leser på nettet?

 

Noen andre som har kunnskap når det gjelder flat parabol? Hvis vanlig er "mye bedre" så får jeg heller tenke på å få skjult den mest mulig (da jeg som sagt ikke har lov til å sette opp en slik)... ;-)

 

Fjelljegeren

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg har satt opp flat parabol på min balkong, og det har fungert glimrende i 3 år nå :). Har ikke vært vrient å justere den til å ta inn Sirius (Viasat), og signalet har vært stabilt.

 

Samtidig så har jeg vært litt kjapp med monteringen, så den blåser noenganger overende..:p. Men det er ikke parabolens feil akkurat.. :whistle:

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...