Gå til innhold

Hvorfor funker ikke denne siden i Opera?


Anbefalte innlegg

Skaffa meg Opera her om dagen (fant ut at tremenningen til mora mi var såkalt "lead developer" der :) ), men jeg fikk litt sjokk da jeg gikk inn på websiden til bandet mitt, som jeg har laga.

Siden så helt korka ut, bruker jeg masse utgammal HTML eller.no?

JS-en har jeg kopiert fra et PCPro-blad, så hvis det er den som er skylden, så er det ikke min feil :)

Den scrollbar-saken vet jeg bare er en IE-ting...

Vil gjerne vite hva som gjør at f.eks. onMouseover-en på hovednavigeringsknappene ikke virker.

 

Forresten, det er sikkert mange som føler seg kallet til å si noe om designet, dere må forsåvidt bare gjøre det, men jeg gjør oppmerksom på at jeg ikke er så skummelt god i HTML :) (og at serveren ikke støtter CGI, ASP, PHP osv..., inntil jeg setter opp min egen rundt juletider :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har ikke Opera her så jeg får ikke sett det akkurat nå, men disse resultatene så ikke helt bra ut. Prøv å gå igjennom slik at du får validert html'en din. Det hjelper som oftest.. :wink:
har du jammen meg rett i, jeg har jo glemt !doctype! :)

men det forklarer vel ikke at onMouse-en her herpa?

Lenke til kommentar
Prøv denne:

 

 

<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01 Transitional//EN">

Joda, den funka visst. Men hvis jeg nå kjører W3C's validator, så får jeg opp at det ikke er valid html 4.01 transitional...

 

Og <br>-ene mine så ganske rare ut etter å at musa har vært på hovednavigasjonsknappene....

Lenke til kommentar

Det betyr at den inneholder feil som gjør at den ikke blir html-4.01 godkjent. Se gjennom feilene validatoren lister opp og prøv å rett de. Feilmeldingene kan være ganske uforståelige noen ganger. Hvis det er noen av de du lurer på er det bare å poste her. Vi hjelper deg.

Lenke til kommentar
Det betyr at den inneholder feil som gjør at den ikke blir html-4.01 godkjent. Se gjennom feilene validatoren lister opp og prøv å rett de. Feilmeldingene kan være ganske uforståelige noen ganger. Hvis det er noen av de du lurer på er det bare å poste her. Vi hjelper deg.
Neida, forstår dem. Men den flash-koden (som jeg har kopiert fra 3D Flash Animator) var det mange manglende " i...

Det gjør vel ikke noe at jeg putter dem inn?

Lenke til kommentar
Det betyr at den inneholder feil som gjør at den ikke blir html-4.01 godkjent. Se gjennom feilene validatoren lister opp og prøv å rett de. Feilmeldingene kan være ganske uforståelige noen ganger. Hvis det er noen av de du lurer på er det bare å poste her. Vi hjelper deg.
Neida, forstår dem. Men den flash-koden (som jeg har kopiert fra 3D Flash Animator) var det mange manglende " i...

Det gjør vel ikke noe at jeg putter dem inn?

Det skader jo ikke å prøve... :wink:

 

EDIT: Og det er jo "" som er standard... :)

Lenke til kommentar

Grr...

den <embed>-taggen var stygg...

mange slike ting:

?there is no attribute ?FOO? for this element (in this HTML version)?

 

You have used an attribute with an element that is defined not to have that attribute. This is most commonly caused by using vendor-specific attributes without setting the document type appropriately.

Hva skal jeg gjøre med det?
Lenke til kommentar
Neida, forstår dem. Men den flash-koden (som jeg har kopiert fra 3D Flash Animator) var det mange manglende " i...

Det gjør vel ikke noe at jeg putter dem inn?

Si ikke det. Du kommer nok over en og annen uforståelig feilmelding en eller annen gang :wink:

Men det er jo kjekt å kunne putte på W3C-merket dah :)
Lenke til kommentar
Neida, forstår dem. Men den flash-koden (som jeg har kopiert fra 3D Flash Animator) var det mange manglende " i...

Det gjør vel ikke noe at jeg putter dem inn?

Si ikke det. Du kommer nok over en og annen uforståelig feilmelding en eller annen gang :wink:

Men det er jo kjekt å kunne putte på W3C-merket dah :)
Lenke til kommentar
Prøv denne:

 

 

<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01 Transitional//EN">

Det er faktisk

<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01 Transitional//EN" "http://www.w3.org/TR/html4/loose.dtd">

nå til dags.

Ja, jeg så det hos W3C, og dytta inn den. Men jeg har satt opp noe css for å styre scrollbarenes utseende (bare i IE), og det virka ikke da... Så jeg gikk tilbake til den "lille" versjonen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...