Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Koble to 6x9 på samme kanal ?


Anbefalte innlegg

Har da en en 2 kanals forsterker hvor den ene kanalen har sluttet å fungere,

 

Men virker som on det bare er (-minus) utgangen på den ene kanalen som ikke fungerer, det fungerte å brokoble en høytaller på den kanalen hvor (minus) fungerer og (+pluss) på den andre kanalen som (-minus) ikke fungerte på.

Og det jeg lurer på da er om jeg kan koble to stk høytallere altså 4 ledninger til samme brokoblede kanal ? Altså 2x høytallerledning i (+pluss)ch1og 2x høytallerledning i (-minus)ch2? Jeg vet det blir lyd men vil det gå utover kvaliteten eller skape høytallerhavari ?

 

Sikkert rotete skrevet, men prøvde så godt jeg kunne å forklare hva jeg mente.

Endret av kimarve
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nei, det kan du ikke, det vil mest sannsynlig ødelegge forsterkeren. Men minus er mest sannsynlig samme punkt inni forsterkeren, så du kan koble begge minusene på samme minus, og plussene hver for seg, evt bare legge en liten ledning mellom begge minusene ;)

 

Men var jeg deg, så ville jeg sett dette som en ypperlig anledning til å oppgradere litt, og fått rettet på lydbildet i bilen din. Du har helt sikkert de 6x9" bak i bilen, og de er sikkert montert i hatthylla også. Hva med å kvitte seg med de 6x9" og få inn noe foran i bilen i steden? Og kanskje få inn en sub?

Endret av cossiemk1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...