Gå til innhold

Hjelp til valg av homeplug og bruken av dette


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det produktet du lenker til hos elkjøp har en teoretisk overføringshastighet på 200mbit/s.

 

Det har kommet en ny generasjon som har en teoretisk overføringshastighet på 500mbit - http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=635645. Jeg kjøpte denne på tilbud hos komplett til 790,- om jeg ikke husker helt feil.

 

Fra en gammel kurs til en ny kurs, oppnår jeg ca 6,5Mb/s *8bits pr byte = 52mbit/s. Ved bruk av trådløst N 5Ghz nett så oppnådde jeg ca 11,5Mb/s tidligere, men opplever at pakketapet er langt mindre ved bruk av strømplugg.

Lenke til kommentar

Det produktet du lenker til hos elkjøp har en teoretisk overføringshastighet på 200mbit/s.

 

Det har kommet en ny generasjon som har en teoretisk overføringshastighet på 500mbit - http://www.komplett....spx?sku=635645. Jeg kjøpte denne på tilbud hos komplett til 790,- om jeg ikke husker helt feil.

 

Fra en gammel kurs til en ny kurs, oppnår jeg ca 6,5Mb/s *8bits pr byte = 52mbit/s. Ved bruk av trådløst N 5Ghz nett så oppnådde jeg ca 11,5Mb/s tidligere, men opplever at pakketapet er langt mindre ved bruk av strømplugg.

 

Men hva med 3/4 ports?

 

Og hva med feks hotplug og router i rom 2 som skrevet i første innlegget?

Lenke til kommentar

Dette med router i rom 2 er jeg faktisk litt usikker på, så jeg unnlot å svare på det.

 

Men jeg mistenker at dersom du plugger en strømplugg videre til en router i rom 2 så vil router-2 opprette et eget nett - i praksis betyr det at maskiner som står kobler til router-1 ikke uten videre vil klare å aksessere maskiner som står på router-2. Alternativet er å sette opp router-1 og router-2 i bro (dette er jeg litt usikker på), eller å få router-2 til å kun fungere som et aksesspunkt. Dersom du får router-2 til å kun fungere som et aksesspunkt så vil det fremdeles være router-1 som deler ut IP adresser - router-2 vil kun videreformidle og dele aksess til router-1.

 

Tror også det skal være mulig å bare plugge strømplug i rom-2 kun til en switch, men det er jeg usikker på.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

I stuen står router. Denne kobles til en homeplug.

På kontoret kobles ny homeplug. Kan jeg koble en ny router til denne? Eller må jeg feks kjøpe en 4 ports homeplug?

Hvis du trenger flere tilkoblingspunkter på kontoret trenger du kun en billig switch.

Jeg kan anbefale Zyxel GS-105B v2 (5-porter/1Gigabit), kun 174,- på ps.no.

Den finnes også i 8-porters utgave.

Endret av ovind
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Som ovind sier, en switch løser saken lett ;)

Og som BaeGjest sier, en ny router inne på kontoret vil gjøre at "prosjektet" ditt bare blir 10 ganger mer avansert, da du må jobbe med å få de to ruterne til å jobbe som ett nettverk, ikke 2.

 

Men man får kjøpt homeplug med 3 porter, den kales Triple+ og finnes info om HER.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...