Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Maskinen freezer under spilling


Maskinen freezer under max load  

1 stemme

  1. 1. Blir GTX 680 skjermkortene får varm?

    • Har jeg får dårlig PSU?
      0
    • Blir GTX 680 skjermkortene får varm?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Siden du har Sabertooth kan du gå i BIOS og deaktivere AZALIA eller noe i den dur under Onboard devices. Da deaktiverer du hele RealTek lydkortet. Du vil da måtte spille uten lyd, men da finner du ut om lyddriveren er problemet ditt :)

Lyddriveren var ikke problemet, jeg leste linken du sendte meg jeg gjorde som han sa men det funket ikke får meg. Endret av nVidiaa
Lenke til kommentar

Har du prøvd med bare ett fysisk kort i maskinen av de nye nvidia kortene?

 

Du kan prøve driversweaper hvis du ikke har gjort det fra før, å lete etter gamle driver-rester fra ditt gamle Radeon-kort mens du har windows i safe mode.

Jeg skal prøve det. Jeg har reinstallert windows så det er ikke noen driver rester fra det gamle AMD kortet mitt.
Lenke til kommentar

Ville nok prøvd maskinen med bare 1 skjermkort så bytte og prøve det andre. hvis fyser begge gangene da, sett i ett random annet tredjekort og se om fortsatt er samme problemet. Da vil du ihvertfall finne ut om det er noen av korta eller noe annet, mest sansynelig ett eller 2 defekte kort da men kan være andre ting.

 

Hvis du har mulighet kunne du jo også målt spenningene på 12v i maskinen under load i tilfelle det er problemer med PSU eller strømmnettet i huset som foråsaker for lav spenning, eller spennings fall. Det hadde jeg i en maskin, der vare det produksjonsfeil i PSU.

Lenke til kommentar

Ville nok prøvd maskinen med bare 1 skjermkort så bytte og prøve det andre. hvis fyser begge gangene da, sett i ett random annet tredjekort og se om fortsatt er samme problemet. Da vil du ihvertfall finne ut om det er noen av korta eller noe annet, mest sansynelig ett eller 2 defekte kort da men kan være andre ting.

 

Hvis du har mulighet kunne du jo også målt spenningene på 12v i maskinen under load i tilfelle det er problemer med PSU eller strømmnettet i huset som foråsaker for lav spenning, eller spennings fall. Det hadde jeg i en maskin, der vare det produksjonsfeil i PSU.

Jeg prøvde å bygge pcen på nytt får å se om jeg hadde gjort noe feil men det funket heller ikke Endret av nVidiaa
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
  • 1 måned senere...

Demonter PCen og feilsøk med færrest mulig komponenter. Hovedkort, 1x minnebrikke, 1x grafikkort, prosessor, prosessorkjøler, harddisk/ssd, PSU, optisk stasjon. Vær oppmerksom mot kortslutting dersom du tester med hovedkortet ute av kabinettet. Dersom det virker med færrest mulig komponenter så monterer du de øvrige komponentene én om gangen til det virker eller oppstår feil.

 

I teorien skal det ikke være nødvendig, men i praksis kan være en fordel å reinstallere operativsystemet dersom du har byttet en del maskinvare siden den opprinnelige innstallasjonen.

Endret av BadCat
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...