Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Kjøp av moped til 10-12k


Anbefalte innlegg

Hei folkens, nå har det seg slik at jeg har bestemt meg for å selge bilen min pga flytting, og tenker å erstatte den med en kjekk moped ettersom å parkere alt på fire hjul i Bergen by er et prosjekt som i seg selv kan forårsake hårtap...

 

Som tittelen sier planlegger jeg å bruke rundt 10-12 tusen på denne mopeden, og tenker at for den prisen skal jeg klare å få tak i en rimelig strøken & pent brukt maskin. Problemet er at jeg kan svært lite om mopeder, og sett bort ifra at det finnes et uant antall forskjellige merker så har jeg inntrykk av at det er en relativt stor andel useriøse selgere som ville solgt meg bestemoren sin hvis det hadde betydd at de kunne gått over til bil.

 

Hvilke merker bør jeg notere meg? (hørt at Honda MT5 går og går) Hva er en god kilometerstand? (og hva er en dårlig) Er den skrudd på? Positivt eller negativt? Hvor gammelt er gammelt?

 

Takker for all hjelp. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

alle MT er skrudd og skrudd, du finner ingen med lav kilometer, men de går evig hvis du kan skru,

fort noe kødd, men lett å fikse.

 

Men hvor langt skal du kjøre?

hvis du bare skal kjøre i by vil jeg anbefale homserakett(skuter), mindre forbruk, kjappere aks, mindre kødd.

honda zoomer er den mest driftsikre jeg noengang har sett.

Lenke til kommentar

Blir nok i hovedsak bykjøring på meg, ja, men en skuter er utelukket. Det neste blir vel rulleskøyter og tanga.

 

Nei, jeg skal ha meg en moped-moped. Med tjukke dekk og hjul med stor diameter som tåler å kjøre på uasfaltert vei, og med motor som klarer en bakke eller tre. Forbruk er ikke så nøye, da det kan umulig koste mer enn jeg bruker i mnd på bil fra før. Honda zoomer? Skal ta en titt.

 

Edit: Honda zoomer er også utelukket. :p Noe ala Suzuki RMX eller en sånn Derbi hadde vært kjekt.

Endret av Stereotypisk bergenser
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...