Gå til innhold

Ingeniørstudie Trondheim - Nr 2 på venteliste. Sjanse?


SniKaZ

Anbefalte innlegg

Hei, vil bare høre med dere som kanskje har litt erfaring på søking av skole/universitet osv.

Jeg ligger foreløpig på 2. plass på ventelista til ingeniørstudiet jeg har søkt på. Låg på 4. plass før, men har rykket opp 2 plasser.

 

Jeg har allerede fått skoleplass i Bergen, men har ikke særlig lyst dit.

 

Hvor stor sjanse ca har jeg for å komme inn i Trondheim? evt hvor lenge må jeg vente før jeg får svar?

 

Jeg må jo snart begynne å se meg etter hybel i Bergen, så må snart takke nei til å fortsette å stå på ventelisten.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei, vil bare høre med dere som kanskje har litt erfaring på søking av skole/universitet osv.

Jeg ligger foreløpig på 2. plass på ventelista til ingeniørstudiet jeg har søkt på. Låg på 4. plass før, men har rykket opp 2 plasser.

 

Jeg har allerede fått skoleplass i Bergen, men har ikke særlig lyst dit.

 

Hvor stor sjanse ca har jeg for å komme inn i Trondheim? evt hvor lenge må jeg vente før jeg får svar?

 

Jeg må jo snart begynne å se meg etter hybel i Bergen, så må snart takke nei til å fortsette å stå på ventelisten.

 

For det første, ikke takk nei til å stå på ventelisten. Så lenge du ikke har fått tilbud i suppleringsopptaket (27. juli), så mister du ikke plassen din i Bergen selv om du skulle få et tilbud av NTNU midt i August f.eks.

 

For det andre så kan det faktisk hende at du har en sjanse på å komme inn i Trondheim selv om du ikke fikk tilbud om plass nå i suppleringsopptaket. De fleste universiteter overbooker med en god del plasser, så sjansene er lave, men hvis et visst antall folk ikke møter på første skoledag i Trondheim, så går plassene til de neste på lista og der er du nr 2 :)

 

Jeg ville ha ringt fakultetet på NTNU og hørt om hva de mener er sannsynlig, og utfra det enten gått for langtidsleie eller kortidsleie i Bergen. Kortidsleie hvis de mener du har en rimelig sjanse, så får du flyttet opp til Trondheim hvis du midt i august får en hyggelig telefon fra NTNU :)

Endret av Gjest22
Lenke til kommentar

Er høgskolen i trondheim jeg har søkt på altså :)

 

Ja, jeg kunne jo fortsatt å stå på ventelista, men jeg må få ordnet meg hybel i Bergen ganske kjapt siden det er der jeg har skoleplass, og om jeg får ordnet meg hybel der er det jo umulig for meg å starte i Trondheim istede siden jeg da har en hybel jeg må betale for i Bergen.

 

Skal ringe skolen i mårgå så får vi se hva de anbefaler :)

Lenke til kommentar

Er høgskolen i trondheim jeg har søkt på altså :)

 

Ja, jeg kunne jo fortsatt å stå på ventelista, men jeg må få ordnet meg hybel i Bergen ganske kjapt siden det er der jeg har skoleplass, og om jeg får ordnet meg hybel der er det jo umulig for meg å starte i Trondheim istede siden jeg da har en hybel jeg må betale for i Bergen.

 

Skal ringe skolen i mårgå så får vi se hva de anbefaler :)

 

Hvis du er veldig lysten på å studere i Trondheim så ville jeg ha leiet en korttidshybel eller noe før du får vite om du kommer inn i Trondheim, altså frem mot 1. september, hvis det finnes sånne muligheter i Bergen. Da er du ikke låst til en hybel der hvis du plutselig får vite at du kommer inn i Trondheim. Lykke til i hvertfall :)

Endret av Gjest22
Lenke til kommentar

NTNU tar sjelden inn noen av de som står på venteliste, så der er håpet lite. Det er ikke umulig at HiST er litt greiere.

 

Hvor har du det fra? Skal ikke påstå noe annet, men da jeg begynte på HiB, var det en i klassen som sluttet etter en uke fordi han kom inn på NTNU pga et par som allerede første uken dropper ut av studiet.

Lenke til kommentar

NTNU overbooker mange av studiene sine noe veldig, nettopp fordi de regner med at mange faller av. Dermed har de allerede tatt hensyn til de første avhopperne, og da skal det gjerne mer enn et par studenter til før de gir nye tilbud. Dette kan naturligvis variere fra studie til studie og fra år til år, men jeg har så absolutt ikke inntrykk av at de tar inn mange som har stått på venteliste.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...