Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Er det noen som kan hjelpe? Alvorlige saker (Politi?)


smøllj

Anbefalte innlegg

Kjæresten min var ute og handlet på butikken i dag, vi bor i en liten bygd i Midt-Norge.

 

Utenfor den ene butikken oppdaget hun en sammenbrettet lapp, som inneholdt MEGET alvorlige greier. Jeg vurderer å ta den med til politiet her ute, men er redd for ikke å bli tatt på alvor og lurer på om noen som leser dette som tar følgende ord på alvor kan ta kontakt med meg.

 

Dette ble funnet nedskrevet på ett kopiert ark:

 

Hvordan bygge en bilbombe mest mulig effektivt

 

Eksempel: 22 Juli 2011 Oslo:

 

Dersom Breivik i den bilen han brukte til å frakte bomba i, hadde dekket den siden av bilen som bomba ikke hadde til hensikt å virke mot med en 10 millimeter tykk rektangulær stål plate, ville det pga. massens treghet oppstått en "ekko effekt" som igjen hadde doblet spreng kraften mot regjerings bygget og bygget ville sansynligvis rast sammen.

 

Teknikken bombe med mange detonatorer:

 

Dersom mange detonatorer (feks 200) blir plasert i jevn avstand fra hverandre i feks. en kunst jøssel bombe, og detonerer på noen få mikro sekkunder likt, vil spreng kraften i bomba kunne få en flere titals ganger større efekt, feks, en 1000 kilos kunstgjøssel bombe vil kunne virke som en 20 000 kilos kunstgjøssel bombe med bare 1 detonator

 

 

 

 

Det var det som står uthevd som sto på denne lappen som ble funnet utenfor butikken. Jeg mener det ikke er noen direkte trussel i denne lappen, men ikke vet jeg om det er bare en del av ett lengre skriv eller hva det er, saken er at jeg fant det svært forstyrrende å få vite at samboerern min fant noe slikt liggende på en benk langt ute på bygda.

 

Kan noen si noe om hva som må gjøres med denne lappen, eller er den bare å kaste og ikke tenke mer på?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...