Gå til innhold

asus essence stx audio center equalizer fungerer sjeldent


Anbefalte innlegg

Hei.

Har et Asus Xonar Essence STX og bruker både 2.1 anlegg (via RCA) og hodetelefoner (via 6-3mm jack) og bruker Mediamonkey til å høre på musikk.

Men i Audio Center så er det forhåndssatte knapper som endrer lyden tilpasset spill, film og musikk.Jeg har da funnet ut at den forhåndsinstillingen for musikk er reltaivt god, men når jeg trykker på den, er det sjeldent den fungerer. Det virker rett og slett som om den ikke registrerer at jeg hører på musikk når den gir ut lyden til meg.

 

Hvordan fikse?

 

edit: Dette er ved to kanaler virker det som, ved fler høres det altfor "støyete" (et slags ekko) ut i mine ører og egentlig ikke ønskelig.

Endret av chokke
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Øhm.... snakker du om de 5 knappene under volumkontrollen i Xonar Audio Center?

 

Det er overhodet ikke noen equalizer, det er Dolby Headphone (eller Dolby Virtual Speaker, hvis du har valgt "2 Speakers" under Analog Out). Dette er romklangseffekter (ekko) som skal gi illusjon av 3D lyd i spill og film. Equalizer finner du under "Effect" tabben.

 

"Forhåndsinnstillingen til musikk" har alle Dolby effekter skrudd AV. Hvis du ikke har manuelt skrudd på Dolby effekter, vil du heller ikke merke noen forskjell om du skrur musikknappen av og på.

 

Dette lydkortet bør du strengt tatt lese mye om. Hvis ikke, kommer du veldig langt med å bare skru på "musikknappen" og la den være på.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...