Gå til innhold

Ny gaming pc


Anbefalte innlegg

Skal kjøpe meg en ny data til gaming og trenger hjelp til å finne noe som passer mitt behov. Da jeg har veldig lite peil på hva som er bra og ikke.

 

Har sett litt på de komplette pcn'e på komplett, siden jeg tviler på at jeg klarer bygge selv. Jeg har det med og føkke sånne ting opp =/

 

Det pcn vil bli brukt til er for det meste mmo spill som gw2 og swtor osv.

Og jeg ville kunne kjøre disse spillene på ultra settings uten noen problem. ihvertfall high.

 

Prisen bør ligge rundt 10tusen (pluss/minus).

 

Hvordan er f.eks denne? http://www.komplett.....aspx?sku=10596

 

Har også hørt at dustinhome og cdon er bra sider og kjøpe fra.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Den fra Komplett er en bra gaming rigg. Rask CPU, nok RAM, SSD-disk, bra skjermkort. Med den vil du kunne spille alle spill på full guffe uten rpoblemer i full-HD oppløsning. Ved å bestille en tilsvarende maskin i deler og sette den sammen selv vil du kunne spare rundt en tusenlapp anslår jeg. Så hvis sevlbygging ikke er din greie vil jeg si den er et bra kjøp til 10 000,- spenn når du får den ferdig satt sammen og ready to go. Min påstand er at du kan ikke få så mye bedre deal noen andre steder til den prisen akkurat nå.

Lenke til kommentar

Takker for svar =)

Godt å høre at det er bare ca tusen kr å spare ved å bygge selv. Da trenger jeg ikke tenke på det :p

Det er ikke eventuelt noen billigere komplette pcer som kan dra spill på max settings?

Trenger også forresten en ny skjerm. Kunne egentlig tenkt meg en 27". noen forslag?

Lenke til kommentar

Den her er faktisk ganske bra

 

http://cdon.no/elekt...-_w7hp-20830516

 

Eneste forskjellen med den og den andre er at denne ikke har ssd, men det kan du plukke om for 700 kr for 128gb. Så du sparer litt. Du mister og 8gb ram, men 8gb er mer enn nok uansett.

 

Uansett. Du får sikkert litt for pengene hvis du setter sammen selv. er bare å gå på dustinhome og sjekke hva det koster med samme komponenter.

Endret av henrikrox
Lenke til kommentar

Man sparer litt ja med å bygge selv ja som nevnt, men di fleste som bygger selv gjør det vell fordi man har lyst til det og synes det er interresant :) For min del var det også bedre å bygge selv siden man får bedre airflow og kabel opsett i kabinettet som man selv vil ha det.

 

Har brent meg på å kjøpe ett ferdig oppsett fra komplett for mye. :)

 

Anngående at du tror ikke du klarer å bygge en selv så vil jeg bare si det klarer du lett. Er så mange flotte "how to" på tuben samt er det masse tips å få her på forumet.

 

Også det å bygge selv så lærer du litt i samme slengen så + + :)

Endret av Jann.
Lenke til kommentar

Den her er faktisk ganske bra

 

http://cdon.no/elekt...-_w7hp-20830516

 

Eneste forskjellen med den og den andre er at denne ikke har ssd, men det kan du plukke om for 700 kr for 128gb. Så du sparer litt. Du mister og 8gb ram, men 8gb er mer enn nok uansett.

 

Uansett. Du får sikkert litt for pengene hvis du setter sammen selv. er bare å gå på dustinhome og sjekke hva det koster med samme komponenter.

 

Høres bra ut. får se litt på den og se hva jeg finner ut av. :)

 

Har brent meg på å kjøpe ett ferdig oppsett fra komplett for mye. :)

 

Hmm dårlig erfaring med det?

Lenke til kommentar

Har brent meg på å kjøpe ett ferdig oppsett fra komplett for mye. :)

 

Hmm dårlig erfaring med det?

 

Nei altså pc'n fungerte helt ok dog ble utrolig varm 90c ved spilling, ikke helt optimalt mange ganger. Kabel oppsettet var uffatelig fjas.

Alt blir så mye bedre når man bygger selv, man får det sånn man vil ha det, mer ryddig, bedre airflow i med man legger kablene bedre etc og som som nevnt ovenfor i posten.

Endret av Jann.
Lenke til kommentar

du kan fint kable på nytt i ferdig bygde pcer :)

 

 

er jo ingen problem så lenge du husker hvor du drog ut den ledningen når du kabler det om :)

Enig der du. Men som regel kommer det med eb psu som ikke modulær hvist man ikke har oppgradert da.

Endret av Jann.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...