Gå til innhold

Skjermkort 1000-1800 kr


Anbefalte innlegg

Har søkt veldig mye rundt og når det kommer til det å kjøpe deler til å bygge en maskin så er skjermkortet utrolig vanskelig å bestemme seg over.

Sett mye på gtx og radeon, prøvd å sammeligne de ift til pris og ytelse, sett mye på hvordan de yter i forksjellige spill med reviews på nett, men klarer ikke til slutt å bestemme meg.

 

Så jeg lurte på om noen kunne komme inn med litt tips om hva jeg burde velge ift til pris og ytelse.

Budsjettet for skjermkotet ligger da på 1000-1800 kr (Vil helst ha det fra komplett.no) =)

 

Visst du har mere tid enn å bare tipse meg om et eller to skjermkort hadde jeg satt stor pris om du sa hvorfor, og om du kanskje om du har noen egne erfaringer med det.

 

Skal bruke det til dagligvare spill, fps,moba,rts. Er ikke ute etter ultra graphics, men bare noe som er medium og kan holde 40-50 fps med recording på.

 

Skal kjøpe i5 Core 2500k 3,3GHz om det er en detalj du trenger å ha i bakhode. =/

 

Takk på forhånd!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takker og bukker.

 

Hjelper meget å se hva litt mere "proffesjonelle" sier angående valget.

 

Kjapt spørsmål før jeg gjør et kjøp.

 

Hvorfor 2GB framfor 1GB, og hva slags forskjell gjør det?

Btw, spiller det noen rolle om kortet er produsert fra gigabyte, egva, powercolor osvosv?

 

Edit: Fant denne på komplett, er den brukbar ift forslaget?

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=756213#extra

Endret av kulmixip
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...