balder Skrevet 22. juli 2012 Skrevet 22. juli 2012 På min parabol så ersignalkvaliteten ca 65 % og 90 % på signalnivå. Av og til så stopper Hd kanalene opp. Kva er årsaken?
Hårek Skrevet 23. juli 2012 Skrevet 23. juli 2012 Signalnivå (signalstyrke) vil bli lavere hvis det f.eks står et tre foran parabolen, eller det regner kraftig. Det tilsvarer signalindikatoren du har på mobilen. Man bruker denne indikatoren for å justere antennen til maksimalt signal. Kvalitet er en indikator som bare finnes på digitale mottakere. Det er et mål på hvor feilfritt dekoderen kan jobbe. Svakt signal vil gi dårlig kvalitet, men det er også mulig at signalet blir forstyrret slik at kvaliteten blir dårlig også med sterkt signal. 65% virker å være veldig lavt.
balder Skrevet 23. juli 2012 Forfatter Skrevet 23. juli 2012 Signalnivå (signalstyrke) vil bli lavere hvis det f.eks står et tre foran parabolen, eller det regner kraftig. Det tilsvarer signalindikatoren du har på mobilen. Man bruker denne indikatoren for å justere antennen til maksimalt signal. Kvalitet er en indikator som bare finnes på digitale mottakere. Det er et mål på hvor feilfritt dekoderen kan jobbe. Svakt signal vil gi dårlig kvalitet, men det er også mulig at signalet blir forstyrret slik at kvaliteten blir dårlig også med sterkt signal. 65% virker å være veldig lavt. Men viss signalnivået er 90 % såhar eg vel stilt den riktig inn? Signalkvaliteten kva kan eg gjøre med den da? Tips?
balder Skrevet 16. august 2012 Forfatter Skrevet 16. august 2012 Heilt uttruleg. Det som gjorde at HD-kanalene datt ut av og til var den HDMI kabelen som går fra dekoder til tv'en som er dårleg Eg byttet den ut med ein skikkelig som eg har liggende og problemet forsvant
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå